Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.06.2015, 00:00

Pán Prešova nestíha, "rozbité" Košice musia čakať

Vlani dostal na starosť kľúčový úsek diaľnice do Košíc. Jeho stavebná spoločnosť Dúha má vybudovať najdlhší tunel na Slovensku – Višňové.

 Pán Prešova nestíha, "rozbité" Košice musia čakať

Kým pred rokom sa tešil, teraz má prešovský podnikateľ Miroslav Remeta nečakané starosti v Košiciach. Práve Dúha tam rekonštruuje električkovú trať.

Firma však nestíha a Košice tak pripomínajú veľkú stavbu, ktorá komplikuje život. Už teraz Dúha avizuje, že stavba mešká 80 dní. „Vyskakujú nové riziká, ako nedávny nález ľudských kostí pred Auparkom,“ tvrdí v rozhovore pre HN Remeta.

Ten jedným dychom dodáva, že všetky práce by chceli ukončiť do konca septembra. Ak by sa im to nepodarilo do konca roka, Košice by mali problém. Museli by vracať eurofondy.

Prešovský podnikateľ a majiteľ stavebnej spoločnosti Dúha Miroslav Remeta v rozhovore pre HN:

Celé Košice sú dnes rozkopané, keďže vaša spoločnosť uskutočňuje rekonštrukciu trate Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie. Tá má byť hotová do konca júla a dokončený nie je zatiaľ žiadny úsek. Z 12 mesiacov ostávajú už iba dva. Kedy sa rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach definitívne skončí?

My sme priebežne posielali na mesto nároky na jednotlivé čiastkové veci. V priebehu apríla sme monitorovali celú stavbu. Najväčšie prekvapenia idú zo zeme, to sú tie nepredvídateľné veci. Listom sme ich zosumarizovali a mesto sme požiadali o posun termínu, ktorý zohľadňoval tieto nároky. Z nich vyplynula doba predĺženia o viac ako 80 dní. Mobilizáciou síl – práca cez víkendy, viaczmenná prevádzka, do ktorej nás mesto vždy tlačilo – sa dobu snažíme skrátiť. Mesto nás tlačí, aby sme so stavbou skončili do konca septembra.


Čítajte viac: Že mám firmu na Cypre? Je to pre mňa záťaž


Je tento termín reálny?

Naďalej vyskakujú nové riziká, ako nedávny nález ľudských kostí pred Auparkom. A to nebol jediný prípad. Zoberie nám to však týždeň prác, zmení sa ich postup, musíme robiť presuny. Máme pripravený nový harmonogram, ktorý termín posúva do konca septembra s tým, že všetky práce budú ukončené. Neočakávame žiadne významné okolnosti, ktoré by ho ohrozili.

Stavba za takmer 40 miliónov eur je financovaná prevažne z eurofondov. Košice majú nôž na krku. V prípade nesplnenia termínov môžu o tieto peniaze prísť a zaplatia to z vlastného vrecka. Ako vnímate toto riziko a z toho vyplývajúci tlak na zhotoviteľa?

Otázka má dve roviny. Jedna je politická. Tlak na nás je, aby termín bol dodržaný. Nemáme ho kam posúvať. Všetky projekty sa musia finalizovať do decembra, čiže stále tu existuje rezerva v podobne niekoľkých mesiacov, ktorá predstavuje tretinu celej výstavby od septembra. Táto problematika nebola témou ani u nás v Dúhe, a ani medzi nami a mestom. Na verejnosť sa dostala ako politická téma vo forme intervencie na primátora Košíc. Vtedy sa začalo hovoriť o riziku nepreplatenia stavby z eurofondov. My takéto riziko nevidíme, aby sme ho od začiatku necítili, že by Košice o eurofondy prišli. Začiatkom októbra sa beží Medzinárodný maratón mieru a pre mňa je termín koniec septembra vyslovene lokálpatriotistický.

Celý rozhovor nájdete v piatok v Hospodárskych novinách

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.