Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Výkladnou skriňou železníc je sever Slovenska. Modernizácia hlavnej trate, ktorá je takmer po Žilinu hotová, tu za dve desaťročia zhltla asi dve miliardy eur.

Juh dostával doteraz len zlomok pozornosti, a to napriek tomu, že sú tu trate podľa odborníkov v dezolátnom stave a vlaky spomaľujú v strede chotára miestami aj na desaťkilometrovú rýchlosť.

Aktuálne však železnice plánujú sanovať aj tieto koľaje. Prvou lastovičkou je súťaž na rekonštrukciu koľají medzi Novými Zámkami a Palárikovom, ktorú vyhlásili minulý týždeň.

Odhadovaná hodnota projektu je 28 miliónov eur a hradiť sa má zo starých eurofondov. V cene by mala byť okrem zvýšenia traťovej rýchlosti zo súčasných 120 na 140 kilometrov za hodinu aj rekonštrukcia nástupíšť v Ľudovítove. Práce tu majú trvať desať mesiacov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.