StoryEditor

Provokatívnou kampaňou rozhnevali Slovákov, teraz mieria do Česka

22.08.2015, 23:50
Autor:
Jan BrožJan Brož
Slovenská sieť rokových podnikov expanduje do Česka a má zálusk aj na ďalšie krajiny, prezradil v rozhovore úspešný podnikateľ.

V prvej polovici septembra bude otvorený na Václavskom námestí nový trojposchodový rockový klub Barrocko, za ktorým stojí slovenský podnikateľ Peter Štecko. Ten chce v Česku zopakovať model, ktorý sa skôr osvedčil v Bratislave, a to vrátane kontroverznej reklamnej kampane, píše idnes.cz.

"Autentický, hlučný, spotený, taký, aký rock je," popisuje reštauratér Peter Štecko, ktorý stojí za skupinou Medusa Group, ako by mal vyzerať naozajstný rockový klub. Jeho spoločnosť prevádzkuje v Česku zatiaľ len dve reštaurácie, to by sa však malo čoskoro zmeniť. Štecko plánuje rýchlu expanziu a počet podnikov skupiny by mal v najbližších rokoch narásť na dvojciferné číslo. Prvým zo širokého portfólia Medúzy siahajúceho od bufetov cez pivárne až po luxusné reštaurácie bude práve rockové Barrocko.

V čom sa Barrocko líši od ostatných podobných klubov?

Vo firme je veľa ľudí vrátane mňa fanúšikmi rockovej hudby, preto sme sa rozhodli, že vytvoríme alternatívu k zavedeným sieťam, ktoré sú z nášho pohľadu až príliš turisticky formálne. Barrocko by malo byť autentické, hlučné, spotené, také, aký rock je. Nie je to ale prvoplánová diskotéka, kde sa len oslavuje do rána. V rámci konceptu sa prelínajú dve línie, jedna barová a druhá reštauračná. Bude to teda zároveň plnohodnotná reštaurácia s kvalitnou kuchyňou.

To by mali byť hamburgery? Americký fastfood?

Nerád to škatuľkujem, pretože v dvoch vetách sa nedá popísať celý jedálny lístok. Samozrejme, berieme si niečo z populárnej hamburgerovej kultúry, ale skôr to bude mať bližšie k steakhousu než k fastfoodu. Máme ambíciu byť večerný podnik, určite nebudeme ponúkať raňajky. Večer by mal začať v reštaurácii a postupne sa posunúť do zábavy.

Vzhľadom k lokalite predpokladám, že aj ceny budú vyššie.

Pôsobíme na Slovensku, v Rakúsku a v Česku, a preto môžem povedať, že najnižšia cenová hladina je v Prahe. Na bratislavské pomery je Barrocko nižší stred, v Prahe to bude možno vyšší stred. Určite nepôjde o drahý podnik. Na druhú stranu sa nechceme dostať medzi obrovské množstvo reštaurácií, ktoré súťažia obedovým menu a lacným pivom. Naša politika je byť masoví, ale nesúťažiť, aby sme v lokalite boli najlacnejšie.

Na akých zákazníkov teda cielite?

Nebudem popierať, že Praha je pre nás atraktívna z hľadiska silného turizmu. To je rozdiel oproti Viedni, ktorá má zhruba rovnaký počet návštevníkov, ale tí sú starší a majú iné preferencie. Do Prahy jazdia mladí ľudia, prichádzajú oslavovať a baviť sa. Počítame preto, že určité percento tržieb budú tvoriť turisti. Chcel by som však zdôrazniť, že si chceme vytvoriť stabilnú pražskú klientelu a osloviť miestnych ľudí. Rozhodne to nebude zamerané len na turistov, to by bolo príliš krátkozraké.

Akým spôsobom chcete nalákať Pražanov do centra mesta medzi množstvo turistov?

Chceme sa viac zamerať na miestnu hudbu, miestne kapely, byť viac lokálny. Spektrum ľudí, ktorí chodia do bratislavského Barrocka, je veľmi široké. Od turistov cez mladšie ročníky až po starších ľudí, občas ekonomicky veľmi silných, ktorí majú radi tento štýl zábavy. Poviem vám ale jeden príklad. Keď sme štartovali na Slovensku sieť reštaurácií Klubovňa, zisťovali sme si zákaznícke preferencie, ako by si ľudia predstavovali ideálnu pivnicu. Predstavy sa veľmi líšili, tušíte však, čo vyšlo ako vôbec najpodstatnejší parameter pre všetkých?

Netuším.

Hygiena. Všetci sa zhodli na čistote, aby bolo upratané, aby boli čisté toalety. Barrocko tak môže byť rockový podnik, kde je možné o polnoci tancovať na bare, zároveň by tam však mohol prísť človek, ktorý je napríklad bohatý a zvyknutý na určitú úroveň. Bude sa tam cítiť komfortne a podobné by to malo byť u všetkých zákazníkov.

Otvorenie Barrocka v Bratislave sprevádzala kontroverzná kampaň, ktorú chcete čiastočne uplatniť v Česku. S akou reakciou počítate?

Na slovenskom sme tým naozaj vyvolali veľkú kontroverziu. Bolo to maskulínne, a vyskytne sa to aj v Prahe. Napadli nás, že dehonestujeme ženy. Máme veľa tvrdých materiálov, ktoré si robia srandu z rôznych zákazov. Namiesto "Pite s rozumom" píšeme "Pite bez rozumu". Na Slovensku to riešila aj rada pre reklamu. Nakoniec však chodí do Barrocka viac žien ako mužov. V Barrocku kontroverzia nie je na škodu.

Ako to myslíte?

Zakázali nám vysielať napríklad jeden spot v rádiu. Išlo o taký vulgárny rozhovor dvoch chlapov pri pive, všetko ale bolo vypípané. Tak sme to vyriešili tak, že moderátor miesto spotu vyhlásil: "Vážení poslucháči, teraz mala nasledovať reklama na Barrocko, bohužiaľ kvôli cenzúre ju nemôžeme odvysielať. Jej plnú verziu nájdete na YouTube." A ľudia klikali, boli tam desiatky tisíc klikov.

Do Viedne tento rok expandujete s reštauráciami Primi, zatiaľ čo do Prahy s Barrockom. Prečo ste zvolili tento postup?

Barrocko vnímame ako lepšie aplikovateľné do Prahy, ktorá má určitý charakter, určitú cenotvorbu. Primi v Prahe sa nám jednoducho neoplatí. Je nám úplne jedno, či investujeme dva milióny eur do Primi vo Viedni, alebo v Prahe, tržby v Rakúsku sú však dvojnásobné. Špagety tu môžu stáť 150 korún, tam stoja 12 eur a to s 10-percentnou DPH. Mzdy sú síce vyššie, návratnosť je ale rýchlejšia a konkurencia menšia.

A prečo nejdete s Barrockom do Viedne?

Zatiaľ sme za rok a pol nenašli priestor, kde by sme mohli mať hlučnú produkciu. Hard Rock Cafe, ktoré otváralo vo Viedni vlani, ho hľadalo šesť rokov. Legislatíva v Rakúsku je strašne prísna napríklad z hľadiska hlasitosti či bezpečnosti práce. V kuchyni musia byť trojmetrové stropy. Nájsť miesto pre rockový podnik s kuchyňou a hlasnou produkciou je naozaj problém. Chceme však s Barrockom expandovať do celej západnej Európy, už rokujeme o ďalších veľkých mestách. Viedeň by tak určite mala prísť na rad.

Na Slovensku rýchlo rozširujete sieť pivníc Klubovňa. S nimi sa do Česka nechystáte?

Zvažujeme to. Celý koncept je založený na tom, že piváreň v danom meste alebo štvrti reflektuje túto lokalitu. Či už architektúrou, históriou, športom, ktorý k časti patrí. Aj keď ide teda o sieť, snažíme sa byť lokálny. Počas krátkej doby sme otvorili sedem Klubovní, ktoré chceme teraz asi rok testovať a ladiť. Potom plánujeme rozšíriť ich počet na Slovensku na pätnásť a zároveň premýšľať o Česku a Rakúsku. Expanzia mimo Slovensko je teda záležitosťou až okolo roku 2017. Chceme však v Česku vytvoriť sieť reštaurácií, ktorých počet bude dvojciferný. Už na budúci rok máme podpísané štyri ďalšie kontrakty. Hneď po Barrocku bude nasledovať projekt, na ktorý sa teším najviac, a ten bude taktiež najväčší v našej histórii. Všetko sa ale dozviete včas.

01 - Modified: 2007-08-29 16:19:00 - Feat.: 0 - Title: Novinárka, ktorej podpálili dom, je presvedčená, že išlo o mafiánsku výstrahu
01 - Modified: 2024-04-17 16:30:00 - Feat.: - Title: Útok Iránu na Izrael bol neškodný ohňostroj, myslí si odborník na Blízky východ. Čo bude v konflikte ďalej? 02 - Modified: 2024-04-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 03 - Modified: 2024-04-16 13:30:00 - Feat.: - Title: Budúcnosťou pre autá môže byť vodík. Na Slovensku má potenciál, tvrdí konateľ Orlenu (rozhovor) 04 - Modified: 2024-04-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Sociologička: Mám strach, že smerujeme k autokracii. Červená kontrolka bliká, politické signály sú varovné 05 - Modified: 2024-04-14 15:13:46 - Feat.: - Title: Veľvyslanec Izraela pre HN: Svet musí okamžite konať a zabrániť Iránu v pokračovaní teroristických operácií
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 14:58