Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.03.2015, 14:42

Štát obvinil RegioJet z cenovej vojny. Český dopravca sa bráni

Štátnych IC vlakov bude jazdiť menej. Stať sa tak má už od polovice apríla, a to na základe rozhodnutia vedenia firma. Z doterajšieho počtu 41 vlakov bude týždenne bude realizovať len 25 spojov.

Komerčné IC vlaky ZSSK vťahuje súkromný dopravca do nezmyselnej cenovej vojny, ktorá je v rozpore so všetkými pravidlami ekonomického správania. V záujme eliminácie dopadov a možných strát , je nevyhnutné prijať opatrenia na strane nákladov,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Gábor.

Odmietame cenovú vojnu

Štátny osobný dopravca sa tak podľa neho nebude správať nehospodárne. „Železničná spoločnosť odmieta cenovú vojnu rozpútanú súkromným dopravcom na železničnej trase Bratislava - Žilina – Košice, ktorá vedie všetkých dopravcov k vysokým stratám,“ dodala hovorkyňa firmy Jana Morháčová

V pracovné dni  tak na trase budú jazdiť 2 páry IC vlakov ZSSK, namiesto súčasných 3 párov.  Víkendový IC  Šarišan, teda z Bratislavy do Humenného a späť ostane zachovaný. Znížiť sa majú aj víkendové spoje.

RegioJet obvinenia popiera

Na obvinenia o nezmyselnej cenovej vojne súkromného dopravcu okamžite reagoval aj RegioJet. „IC vlaky ZSSK boli dlhodobo stratové ešte pred príchodom žltých vlakov na trať Bratislava - Žilina - Košice a späť a za posledný rok vygenerovali stratu 3 milióny eur. V decembri 2014 z týchto vlakov  naviac podľa dostupných informácií väčšina cestujúcich odišla z časti do vlakov RegioJet za lepšími službami, no predovšetkým si ich štát a ZSSK "vykanibalizovali" sami bezplatnou prepravou v rýchlikoch, ktoré takmer polovicu slovenskej verejnosti vozia "zdarma",“ píše sa vo vyhlásení RegioJetu.

Podľa českého dopravcu RegioJet cenovú vojnu nezačal, skôr naopak. „Všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať štátnej ZSSK.

Štátna spoločnosť naviac uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny, ktoré s bezplatnou prepravou v rýchlikoch poškodzujú akéhokoľvek prichádzajúceho konkurenta. Ak by nepristúpili k opatreniam, tento rok by podľa odhadov vygenerovali vlaky IC ZSSK stratu 8 až 10 miliónov eur, ktorú by museli zaplatiť daňoví poplatníci,“ konštatuje RegioJet.

Štát reaguje

Odhady straty sú nezmysel a diletantizmus RegioJetu  pri počítaní koľko stojí jedna jazda vlaku.  Ani keby sme vozili v IC vlakoch všetkých za jeden cent nedosiahnem uvedenú stratu. RegioJet klame, štátny dopravca mal výsledok za minulý rok necelých 1,3 milióna eur a čoskoro to bude mať aj pečiatku auditora. Očakávaná strata za rok 2015 je 1,2 mil. eur,“ povedala pre hnonline.sk hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.



 

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.