StoryEditor

Diaľničné ťahy: sever proti juhu

20.02.2003, 23:00
O tom, kadiaľ povedie nová diaľnica, ktorá spojí Bratislavu s Košicami, by mala vláda rokovať koncom marca. V hre sú dve trasy.
  • Po diaľnici z Bratislavy do Košíc o dvadsať rokov
  • Za južnú trasu tri zo štyroch strán koalície
  • Severná má dlhoročnú podporu, je však aj terčom kritiky z rôznych strán pre komplikovanosť výstavby a investičnú náročnosť. Šéf ANO Pavol Rusko presadzuje smerovanie diaľnice južným Slovenskom. Podľa neho by sa tým mohla riešiť vysoká nezamestnanosť v okresoch, ktorými bude prechádzať.
    Presadzovanie južnej trasy vyvolalo konflikt v samotnej ANO. Popradský primátor Anton Danko odstúpil z funkcie podpredsedu strany, pričom ako dôvod uviedol, že s ním o takejto dôležitej otázke nekonzultovali. Podľa neho rozvoj cestovného ruchu vo Vysokých Tatrách nie je možný bez kvalitnej cestnej infraštruktúry. V prípade odborných diskusií preto bol rozhodnutý tvrdo bojovať proti presadzovaniu južného variantu.
    Podporu návrhu ANO, naopak, vyjadrila Strana maďarskej koalície, navrhuje však ešte južnejší variant. S názorom ANO súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Rudolf Bauer (KDH). Prezident Rudolf Schuster vyzval primátorov a starostov miest na navrhovanej trase Bratislava -- Zvolen -- Košice, aby sa spojili v úsilí presadiť jej výstavbu a nájsť investičné zdroje.
    Ministerstvo dopravy, v čele s nominantom SDKÚ, však vláde o južnom variante rokovať neodporúča. Trvá na severnej trase, pričom cez južné Slovensko navrhuje budovať rýchlostné komunikácie. Túto alternatívu preferuje aj vládny splnomocnenec pre decentralizáciu verejnej správy Viktor Nižňanský.
    Bývalý minister dopravy Ján Jasovský (HZDS) vníma plány súčasnej vlády skepticky. "Z rozpočtu na rok 2003 vyplýva, že v tomto roku nebude začatá výstavba ani jedného kilometra diaľnic," konštatoval.

    menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
    18. apríl 2024 12:22