Lístok na InterCity rýchlik z Bratislavy do Košíc od 12 eur. Štátni železničiari prijali výzvu na boj o „zlaté vajce“ železničnej dopravy na Slovensku. O cestujúcich budú s konkurenčným českým RegioJetom súperiť – novou cenovou politikou a lepšími službami.
Do 14. decembra tohto roka si bude Železničná spoločnosť Slovensko účtovať za bežný lístok na uvedenej trase súčasných 24 eur, od polovice decembra si cestujúci kúpia lístok aj za polovicu – ak budú medzi prvými. Firma sa totiž začne správať ako nízkonákladové aerolinky – cenu lístka bude zvyšovať s naplnením vlaku. Študentov a dôchodcov pritom odvezie najlacnejšie. „V menej vyťažených IC-čkách bude existovať „last minute“, a to 24 až 48 hodín pred odchodom, kde budú mať veľmi výhodnú cenu nižšiu ako 10 eur,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Gábor vo veľkom rozhovore pre HN.
Konkurenčný český RegioJet súkromného podnikateľa Radima Jančuru však ponúka ešte o čosi nižšie ceny – od 9 eur pre bežných cestujúcich, pre študentov polovicu. Štátny prepravca preto siahol aj po lepších službách. Zavádza nové triedy podľa výbavy vozňov a služieb a už v najnižšej triede ponúkne podľa vzoru konkurencie aj vodu a dennú tlač v cene lístka. Najvyššia trieda bude mať v cene trojchodové menu a postupne by mali pribudnúť aj vyhradené čakárne s občerstvením a parkovanie zadarmo na vybraných vlakových staniciach. „Ak chce štátna spoločnosť uspieť, musí hľadať rôzne riešenia z pohľadu ceny aj kvality. Či to pomôže, je predčasná otázka, v Českej republike trvá cenová vojna dodnes,“ hovorí dopravný analytik Ľubomír Palčák.
Čítajte viac:
„Štátne“ vlaky spustili boj o klienta
Nové triedy IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko
Ako zabojujú o cestujúceho ŽSSK a RegioJet