Český reťazec Lidl stavil na retro a vrátil na týždeň zákazníkom do košíkov výrobky v socialistickom obale. Výrobcovia prerobili svoje obaly a niektorí siahli aj po pôvodných receptúrach.
Lidl si špeciálnu výrobu mlieka musel objednať až na Slovensku v mliekarni Milsy, ktorá stále technológiu plnenia do sáčkov využíva. "Z našej strany nebola výroba ničím výnimočná, pretože sáčkové balenie čerstvého mlieka máme ako jedna z posledných mliekarní," oznámil idnes.cz predseda predstavenstva Stanislav Voskár.
"V horizonte najbližších mesiacov takýto tematicky týždeň neplánujeme," vyjadril sa pre hnonline.sk hovorca Lidl Slovensko Tomáš Bezák. Čo je určite škoda, lebo takáto akcia by sa určite aj u nás uchytila.
Do retro obalov sa prezlieklo takmer päťdesiat výrobkov potravín, nápojov a tovaru z oblasti drogérie. Vykresať v hlavách zákazníkov spomienky na temné doby socializmu môže napríklad toaletné mydlo Orgován, Metro dezert, zubná pasta Odol, voda po holení Pitralon, mlieko v sáčku, Rybárik a mnoho ďalších produktov.
"Všetky obaly nie sú autentické retro. Pokiaľ to však bolo technologicky možné, vyrobilo sa retro zloženie výrobku aj s obalom. Snažili sme sa priblížiť minulosti," opísala hovorkyňa českého Lidlu Jitka Vrbová. Autentickú chuť podľa nej majú mať napríklad niektoré salámy.
"Nebolo jednoduché všetko dohovoriť a vyrobiť na mieru," dodala hovorkyňa s tým, že celá akcia zabrala niekoľko mesiacov. Kampaň potrvá len do konca týždňa ako ostatné tematické kampane, ktoré reťazec usporadúva. Napriek tomu si reťazec objednal u výrobcov státisíce kusov potravín a drogérie v retro obaloch.
Akcie beží len druhý deň, niektoré retro produkty sa ale už teraz ťažko zháňajú. Vypredaný je v niektorých predajniach podľa zistení iDNES.cz napríklad jelenia loj a mydlo s jeleňom. Tiež mlieko v sáčku budí medzi zákazníkmi veľký záujem. "Mlieko v sáčku bolo hrozné, hneď sa prepichlo a rozlialo" spomína pamätníčka.
Do akcie sa zapojili desiatky výrobcov. Napríklad spoločnosť Hamé predstavila retro Znojemské uhorky, paštétu Májka a Luncheon Meat. "Upravili sme len etikety, receptúry niektorých našich výrobkov sú po desaťročia rovnaké," opísal hovorca Petr Kopáček. "Je vidieť, že retro funguje," dodal s tým, že čísla o predajoch ešte nie sú k dispozícii.