StoryEditor

Slováci osvetlia švédske finále Eurovízie

16.05.2013, 00:00
Success story. Spoločnosť Leader Light triumfuje vlastným vývojom. Vstupuje aj do Afriky.

Hoci po rokoch Slovensko vo finále Eurovízie nemá žiadneho speváka, naša krajina bude na pódiu. A to výrazne, do očí divákov to udrie hneď. Spoločnosť Leader Light zo Spišskej Novej Vsi totiž svojimi svietidlami osvetlí hlavnú sobotnú finálovú šou.

Zaujala kombinácia efektov
Ako potvrdili mnohí súťažiaci, dostať sa na finálové pódium najväčšej medzinárodnej speváckej súťaže nie je vôbec ľahké. Marketingová špecialistka firmy Martina Chabadová hovorí, že ak to vravia speváci, pri dodávateľoch techniky to platí aj niekoľkonásobne. „Ide o súťaž, ktorú sleduje 125 miliónov divákov s rozpočtom v desiatkach miliónov eur. Organizátori sú preto veľmi nároční,“ spresňuje. Spišiaci sa na Eurovízii presadili svojím vlajkovým produktom LL Stage Beam, kedy na pódiu v Malmö použijú 160 svietidiel. Firme tu pomohla aktivita na výstavách a prítomnosť na švédskom trhu.

„Pri svetelnej technike je obrovská konkurencia. Produkčné tímy sledujú ponuku a vyberú, čo pre seba považujú za najlepšie,“ vysvetľuje. Pri LL Stage Beam firma vyvinula LED reflektor, ktorý v sebe spája unikátnu kombináciu niekoľkých vlastností. „Ide najmä o spôsob a nastavenie distribúcie bieleho chladného svetla, možnosti efektov a zvolený dizajn,“ spresňuje. Podľa Chabadovej jadro úspechu je práve vo vlastnom vývoji. „Pracuje u nás 30 ľudí, z toho siedmi, teda viac ako pätina, sa venuje vývoju. Sú to hodiny projektovania a testovania,“ dodáva. Ako výhoda sa tu ukazuje aj zákazková výroba, kedy firma musí zákazníkovi prinášať riešenia šité na mieru.

V pláne je rast
Leader Light vyvíja a vyrába svietidlá aj pre verejné osvetlenie, výrobné a športové haly, štúdiá, divadlá, obchodné domy, vonkajšiu a úžitkovú architektúru. Zo zaujímavých projektov Chabadová spomína ešte osvetlenie pre autosalóny v Paríži, Berlíne a Stuttgarte, štúdiá Českej televízie či rozprávkový park Harryho Pottera pri Londýne. „Chceme sa naďalej sústrediť na vývoj smerom k energetickej úspornosti a teritoriálne rozširovať značku,“ hovorí.

Tento rok firma vstupuje na trhy Juhoafrickej republiky a Stredného východu. Pri rozširovaní počítajú aj s úžitkom z účasti na Eurovízii. „Práve tento ročník má byť v rámci svetelnej technológie unikátny,“ dodala. Leader Light vznikol v roku 2002. Doteraz je prítomný v 23 krajinách v Európe, Ázii a Amerike. Konateľ umeleckej agentúry Key Art Productions Róbert Karas si myslí, že referencia z Eurovízie Spišiakom môže pomôcť v ďalšom pôsobení.

„Najmä, ak je na stole viac ponúk, takéto referencie sú pre agentúry rozhodujúce, koho si vybrať,“ povedal.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 13:28