Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.07.2016, 18:58

Hypermarkety Carrefour chcú drasticky zmazať svoje dlhy. Veritelia majú dostať len "drobné"

Veritelia spoločnosti Retail Value Stores by mali dostať podstatne menej, ako očakávali vo svojich pesimistických scenároch.

Hypermarkety Carrefour chcú drasticky zmazať svoje dlhy. Veritelia majú dostať len "drobné"

Zo sumy 17,5 miliónov eur dostanú len niečo viac ako pol milióna. Také by malo byť konečné vyúčtovanie dlhov spoločnosti Retail Value Stores, ktorá prevádzkuje obchody Carrefour, so svojimi veriteľmi. Informáciu priniesol Denník N na svojom webe.

Veriteľov je pritom viac ako 400 a mali by im vyplatiť len tri percentá ich pohľadávok. To je ešte menej, ako veritelia očakávali vo svojich pesimistických scenároch na začiatku júna.

Podľa reštrukturalizačného plánu by firma Retail Value Stores chcela získať peniaze z dvoch zdrojov - úver zo Sberbank a od pristupujúceho dlžníka spoločnosti Ozeta.

Plán však musí prejsť schvaľovacím procesom. Najskôr musí veriteľský výbor posúdiť, či ho akceptuje a posunie ho na schválenie všetkým veriteľom, ktorých pohľadávky uznali. Výbor môže dlžníka požiadať o doplnenie plánu. Ak ho schvália, tak by veritelia mali dostať peniaze do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti uznesenia.

Problémy Carrefouru trvajú už vyše roka. Pred takmer dvomi mesiacmi však sieti hypermarketov svitla šanca na reštart. Jozef Špirko, bývalý partner skupiny Penta, o ktorom sa špekulovalo, že finančne vstúpi do reťazca, vtedy oficiálne priznal, že je novým investorom.

Najväčšou výzvou pre problémový hypermarket v reštrukturalizácii je momentálne splatiť dlhy a získať dôveru dodávateľov a zákazníkov. Tým prvým firma dlhé mesiace neplatila za tovar a tí druhí si odvykli do obchodov chodiť, lebo ich čakali poloprázdne regály.

Dôveru dodávateľov chce nový investor získať dodržiavaním platieb za tovar. „Dôležité bude, či im vieme dať dostatočnú finančnú garanciu platbyschopnosti, a o to sa budem snažiť,“ povedal pre HN Špirko. Zákazníkov si chce získať širším sortimentom výrobkov, kde chce pridať viac slovenskej produkcie a veľkou marketingovou kampaňou. Tá by mala zlepšiť pošramotený imidž značky Carrefour. Napriek povesti sa nový investor značky nechce vzdať.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.