Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.09.2021, 00:00 Aktualizované dňa 09.09.2021 o 11:15

Rušňovodiči sa otáčajú štátu chrbtom. Cargo ich má historicky najmenej

Štátne vlaky nemá kto riadiť. Kľúčovú profesiu pre železnice lákajú vyššie platy v súkromnom sektore.

Rušňovodiči sa otáčajú štátu chrbtom. Cargo ich má historicky najmenej
Zdroj: TASR

Príchod pápeža Františka na Slovensko nie je témou len pre duchovenstvo. Najviac v spoločnosti rezonujú protipandemické opatrenia spojené s návštevou.

Sú tu však aj ďalšie praktické veci ako logistika más ľudí, ktorí si hlavu katolíckej cirkvi nechcú nechať ujsť. V tomto smere vyhlásil štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko takmer 100 špeciálnych vlakov, ktoré budú záujemcov zvážať do Košíc, Bratislavy či do Šaštína.

Ide pritom paradoxne o obdobie, keď sa štátne vlaky znovu pasujú s nedostatkom rušňovodičov a v poslednom období preto museli odvolať niekoľko desiatok vlakov.

Dopravca hlási aktuálne rekordný podstav a k normálnemu behu mu chýba v mašinách 100 až 135 ľudí. Najhoršie sú na tom Bratislava, Nové Zámky a Žilina. Podstavy sú pritom nad stovkou už posledné tri roky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.