Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Rezort Igora Matoviča pretavuje stratégiu stráženia verejných financií do reality. Ako „pilotný projekt“ si analytici vybrali železnice, ktoré podľa rezortu dlhodobo dostávajú príliš veľa peňazí na prevádzku vlakov.

Preto došlo ešte 11. augusta k podpisu memoranda medzi ministerstvami dopravy a financií, konkrétne o podmienkach financovania Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá je zodpovedná za štátne vlaky.

​Dnes bol dokument zverejnený aj v centrálnom registri zmlúv. Asi najviac kontroverznou staťou je indikatívny rozpočet, teda limit výdavkov pre spoločnosť v ďalších rokoch, ktorý hovorí o postupnom znižovaní financovania spoločnosti.

Kým podľa materiálu ešte tento rok dostanú vlaky na prevádzku aj so zvýšením o pomoc v koronakríze do 373 miliónov eur, budúci rok by to malo byť 287 miliónov a o dva roky iba 274 miliónov eur.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.