Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.09.2021, 00:00

Ďalšia rana pre automobilky: Problémy v Malajzii ochromia slovenských výrobcov. A zákazníci si priplatia

Európsky automotive vrátane našich automobiliek má zarobené na ďalší problém. Dôležitý trh v oblasti výroby polovodičov obmedzuje a zatvára fabriky. Dôvodom je eskalácia pandémie.

Ďalšia rana pre automobilky: Problémy v Malajzii ochromia slovenských výrobcov. A zákazníci si priplatia
Zdroj: TASR/AP

Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.

A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.

Práve druhá menovaná krajina v týchto dňoch polovodičovú krízu ešte viac prehlbuje. „V závode sa nám rozšíril variant delta, ktorý spôsobil úmrtie troch našich pracovníkov. Naši zákazní

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.