Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.02.2003, 00:00

Privatizácia autobusovej dopravy znova pokračuje

Fond národného majetku uzavrel proces privatizácie už v jedenástich podnikoch Slovenskej autobusovej dopravy. Podľa hovorkyne fondu Tatjany Lesajovej včera výkonný výbor schválil ešte zmeny v termínoch pre SAD Humenné, dôvodom zmien boli nestihnuteľné termíny.

"V súčasnosti už majú nových vlastníkov minoritných podielov spoločnosti SAD Dunajská Streda, Nové Zámky, Prešov, Prievidza, Trnava, Nitra, Košice, Poprad, Liptovský Mikuláš a Michalovce," dodala Lesajová. Podľa nej čaká SAD Banská Bystrica iba na finálny podpis zmluvy, privatizáciu SAD Zvolen zdržali prerušené rokovania vlády.
Podľa Lesajovej stojí privatizácia v SAD Žilina, ktorá sa zatiaľ nedostala pred vládu, a v SAD Trenčín a SAD Lučenec vypisuje ministerstvo hospodárstva a privatizácie na žiadosť rezortu dopravy nové výberové konanie. Dôvodom sú pochybnosti o víťazoch prvých tendrov, spoločnostiach VIA-UNI, s. r. o., Trenčín (uchádza sa o SAD Trenčín), POWELL, s. r. o., Žiar nad Hronom (SAD Lučenec). K spomaleniu procesu došlo aj pri privatizácii SAD Bratislava, ktorú FNM vrátil na rezort hospodárstva, keď víťaz tendra, švédska spoločnosť Connex, odmietol akceptovať podmienky kúpno-predajnej zmluvy.
Hovorkyňa ministra hospodárstva a privatizácie Katarína Ševčíková potvrdila, že v Lučenci a Trenčíne budú mať podniky autobusovej dopravy nových majiteľov na základe nového výberového konania. "Nový tender vyhlásime v najbližších dňoch, ponuky bude posudzovať nová sedemčlenná komisia," povedala Ševčíková. Komisiu vymenuje minister dopravy Pavol Prokopovič.
Riaditeľ spoločnosti Connex Group pre ČR, SR a Maďarsko Cyril-Hervé Carniel chce vyriešiť situáciu, ktorá vznikla po tom, ako Connex odmietol podpísať zmluvu, súdnou cestou. Podľa neho totiž daná zmluva nie je v súlade zo zákonom, a požaduje, aby ministerstvo hospodárstva do návrhu zapracovalo tie podmienky, ktoré by spĺňali požiadavky Connexu na spôsob prevodu akcií a následné riadenie podniku. "Ak bude vôľa slovenskej strany vyriešiť situáciu v súlade s podmienkami tendra a to riešenie bude transparentné a v súlade so zákonom, sme ochotní znova zasadnúť k rokovaciemu stolu," vyhlásil Carniel. Keby sa potvrdili podozrenia, že situácia okolo SAD je dôsledok nečestných praktík, Connex urýchlene vyhľadá súdnu ochranu. Ak bude preukázané porušenie zákona alebo právnych predpisov, je podľa slov svojho riaditeľa Connex pripravený žalovať hocikoho na svete, kto by bol za to zodpovedný.
SAD Michalovce zaznamenala vlani v období od mája, keď bola ako akciová spoločnosť zapísaná do obchodného registra, do konca roka medziročný pokles výnosov zhruba o dve percentá. Hodnota výnosov tak ku koncu roka dosiahla takmer 258,8 milióna korún, pričom zisk presiahol 607-tisíc korún. Uviedol to riaditeľ podniku Pavol Hody, podľa neho sa pritom tržby z osobnej dopravy podieľali na celkových výnosoch sumou 187,4 milióna korún. Podnik investoval do obnovy vozidlového parku za rovnaké obdobie 35,4 milióna korún, z toho za viac ako 30 miliónov kúpil štyri nové autobusy. Získal dve vozidlá značky Sor, jeden autobus Karosa a jeden plynový autobus SlovBus.

Privatizácia autobusovej dopravy

podnik SAD vlastník podielu
Nové Zámky Euroinvest (Maďarsko)
Dunajská Streda DSAD
Nitra KVM Bus Bratislava
Banskobyst. dopr. spol. ČSAD Ostrava
Zvolen Bystrická dopravná spol.
Prievidza Advance Žilina
Liptovský Mikuláš Gotfri
Poprad PRE -- OS Poprad
Košická dopravná spol. Bustrans Košice
Michalovce JM -- Autodoprava Trebišov
Prešov B. K. Prešov
Humenné ADS Vranov nad Topľou
Trnava Print Centrum Bratislava

Bratislava nepodpísaná zmluva
Lučenec nový tender
Trenčín nový tender
Žilina komplikovaný súpis majetku
zdroj: HN

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.