Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.12.2016, 12:03

Paríž a Brusel spojí nízkonákladový vlak. Ponúkne lacné miesta na státie

Z Paríža do Bruselu a späť začne v nedeľu jazdiť nízkonákladový rýchlovlak, ktorý ponúkne aj lacné miesta na státie.

Paríž a Brusel spojí nízkonákladový vlak. Ponúkne lacné miesta na státie
Zdroj: Thalys

Systém funguje podobne ako u lacných aeroliniek - rezervácia je možná výhradne cez internet a cestujúci si so sebou na palubu smú vziať iba jednu kabínovú a jednu príručnú batožinu.

Ďalšie tašky sú za poplatok, napísal britský denník The Independent. Spoj nazvaný Izy chce predovšetkým konkurovať lacným autobusom pendlujúcim medzi francúzskou a belgickou metropolou.

Dlhšia cesta

Izy spadá pod spoločnosť Thalys, operátora prevádzkujúceho rýchlovlak na tejto trase. Na rozdiel od Thalysu, ktorý cestu zvládne za hodinu a 22 minút, potrvá cesta zeleno-bielou súpravou o hodinu dlhšie.

Nepôjde totiž po koľajniciach pre rýchlovlaky, ale po obyčajnej trati, čím sa vyhne vysokým poplatkom francúzskej železničnej spoločnosti SNCF. Vo vlaku Izy sú štyri triedy. Cena za sedadlo v prvej triede Standard XL, kde je k dispozícii aj zásuvka, začína na 29 eurách.

Druhá trieda Standard ponúka obyčajné sedadlo od devätnástich eur, čo je menej ako polovica najnižšej ceny, akú zaplatia pasažieri Thalysu. Ceny sú nižšie pri rezervácii dlho dopredu a s blížiacim sa dátumom odchodu sa zvyšujú.

320 kilometrov postojačky

Cestujúci, ktorí si nepotrpia na pohodlie, si môžu kúpiť miesto na jednej z 25 sklápacích sedačiek za pätnásť eur. Operátor však varuje, že tieto miesta nie sú vhodné napríklad pre tehotné ženy, starých ľudí alebo malé deti.

Zdroj: Thalys

​Za desať eur je potom k dispozícii jedno z desiatich miest "bez záruky sedenia", čo znamená, že pasažier riskuje cestu postojačky v nepoužívanom jedálnom vozni. "K dispozícii budete mať postranné opierky a vysoké stoly," uisťuje operátor.

"Ak bude voľné sedadlo, sprievodcovia vám dajú po odchode vlaku čo najskôr vedieť." Nízkorozpočtový vlak už vo Francúzsku funguje, pod názvom Ouigo obsluhuje niektoré vnútroštátne trate. Koncept možného státia na ceste dlhej 320 kilometrov je však nový, uvádza The Independent s tým, že na medzinárodných spojoch býva povinná rezervácia miesta.

Izy pôjde v týždni denne dvakrát tam a späť a v piatok a cez víkend trikrát.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.