Zľavy, výpredajeReuters
StoryEditor

Obchody lákajú na veľké zľavy. Treba však byť ostražitý

01.01.2017, 23:00
Na Vianoce sa darí predaju oblečenia, športových potrieb, elektroniky i zariadení do domácnosti.

Vianoce sú pre obchodníkov zlatou baňou. Predvianočná hystéria aj tento rok spôsobila nákupný ošiaľ a obrovské tržby v obchodoch, veľmi dobre sa však darilo predaju aj v medzisviatkovom období. Slováci si okrem kamenných prevádzok obľúbili aj e-shopy, ktoré každý ďalší rok zaznamenávajú väčšie zisky. Internetové obchody sa však na kamenné predajne ešte nedoťahujú. „Internetový obchod nemôžeme považovať za silný v rámci maloobchodu. Všetky jeho zisky ešte nedosiahli ani jednu miliardu eur, čo silný kraj a obchodníci normálne dosahujú. Na druhej strane treba povedať, že marketing, ktorý spravil internetový obchod, je výborný a naštartoval aj aktivity kamenných obchodov,“ uviedol maloobchodný analytik agentúry Terno Ľubomír Drahovský.


Silnú pozíciu v predvianočnom období mali najmä predajcovia odevov, športových potrieb a potrieb pre domácnosť. Podľa Drahovského sú dôvodom zvýšených predajov v predvianočnom období aj účtovné uzávierky firiem. „Firmy tiež potrebujú doplniť arzenál svojej techniky v kanceláriách a dať si nákupy do nákladov. Aj to je dôvod, prečo tržby pri predaji elektrotechniky bývajú také dobré,“ uviedol Drahovský. Obchodníci už s poriadnym predstihom ponúkajú zľavy, platby na splátky a to, čo sa nestihne predať, putuje po sviatkoch do výpredajov. „Každoročne pripravujeme v povianočnom období výpredaj so zaujímavými zľavami, ktoré sa pohybujú vo výške niekoľkých desiatok percent,“ uviedla marketingová špecialistka Mall.sk Deana Kázmerová.

Obchody tento rok lákajú zákazníkov sedemdesiat- až osemdesiatpercentnými zľavami. Je však potrebné byť ostražitý a nakupovať obozretne. „Všetkým zákazníkom odporúčame overiť si skutočnú cenu, pretože nie každá zľava, ktorú obchodníci ponúkajú, musí byť reálna. Výsledná cena často nie je tá najvýhodnejšia na trhu. Ako každý rok aj tento očakávame, že obdobie povianočných a novoročných zliav bude pre obchodníkov druhou najsilnejšou sezónou v roku,“ uviedol šéf porovnávača cien Heureka Tomáš Braverman. Podľa Drahovského už aj povianočné výpredaje začínajú mať na Slovensku svoju váhu. „Čoraz viac ľudí obdarúva svojich známych obchodnými poukážkami alebo priamo hotovosťou. Tým sa štartuje povianočný výpredaj,“ uzatvára Drahovský.


Anketa: Ako hodnotíte vianočný predaj?

Alza.sk
Karol Kučera, marketingový riaditeľ
Vo veľkom povianočnom výpredaji ponúkame zľavy dosahujúce až 80 percent. Do výpredaja sme zaradili tovar naprieč celým naším sortimentom, vrátane vrátených nevhodných darčekov, o ktoré je tradične veľký záujem. Záujem o výpredaje je obrovský a očakávame, že bude rovnako mimoriadny ako bola tohtoročná predvianočná sezóna.

Mall.sk
Deana Kázmerová, marketingová špecialistka
Každoročne pripravujeme v povianočnom období výpredaj so zaujímavými zľavami. Tento rok až vo výške 80 percent. Najväčšie akcie nájdu zákazníci najmä v kategóriách ako móda, šport, starostlivosť o dieťa či hoby. Ale zaujímavý je určite aj výpredaj pre elektro segment, kde sú zľavy až do 70 percent. Očakávame, že trend bude pozitívny a záujem ľudí o výpredaje porastie.

Hej.sk
Vladimír Sušil, obchodný riaditeľ internetového obchodu
Zľavy sa dotýkajú celej šírky sortimentu a ich výška sa v mnohých prípadoch šplhá až na 80 percent. Minulý rok bol záujem najmä o televízory, smartfóny, ale aj veľké domáce spotrebiče. Predpokladáme záujem o čiernu techniku, mobilné telefóny, notebooky a IT príslušenstvo. Povianočné výpredaje sú u zákazníkov veľmi obľúbené. Dopyt sa každoročne zvyšuje.


Nay Elektrodom
Hana Búgelová, samostatná referentka oddelenia marketingu
Predvianočné obdobie hodnotíme ako úspešné. Zaznamenali sme nárasty vo všetkých ukazovateľoch tak pri e-shope, ako aj v kamenných predajniach. Najvýraznejšie rástli online rezervácie produktov s vyzdvihnutím v predajni. Výpredaj, ktorý sme spustili v e-shope už 25. decembra, sa teší väčšej pozornosti ako minulý rok. Najlepšie sa v predvianočnom období predávali smartfóny, herné konzoly a malé kuchynské spotrebiče.

Ultragame.cz & GamerShop.sk
Peter Daniška, majiteľ predajní
Najlepšie zľavy sú väčšinou na staršie hry. Jedno- až dvojročné tituly sa dajú kúpiť aj o 50 až 70 percent lacnejšie. Samozrejme, to už nie je také akčné ako pred Vianocami, ale keďže sú prázdniny, ľudia majú dovolenky, tak aj povianočne predaje dosahujú slušné čísla.


Datart
Iva Pavlousková, hovorkyňa
Očakávame, že tržby vo výpredajoch stúpnu oproti minulému roku o 20 percent. Zľavy v povianočných výpredajoch presahujú 70 percent. Týkajú sa tisícov produktov naprieč celým naším sortimentom od mobilných telefónov, príslušenstva, malých kuchynských spotrebičov až po veľké spotrebiče či televízory. Percentuálne najväčšie zľavy ponúkame vo výpredajoch na drobné produkty.

IKEA Bratislava, s. r. o.
Zuzana Janove, PR manažérka
Obdobie pred sviatkami je pre náš obchodný dom vždy silné. V predvianočnom období majú zákazníci najväčší záujem o vianočné dekorácie. Zimný výpredaj v IKEA potrvá do 4. januára a do vypredania zásob. Vo výpredaji máme viac ako 600 výrobkov, bytových doplnkov a nábytku z rôznych predajných oddelení. Zľavy sa pohybujú od 10 do 50 percent. Do výpredaja bol zaradený sezónny tovar, ako aj výrobky, ktoré vychádzajú zo sortimentu.


Deichmann
Radovan Fojt, šéf marketingu pre ČR a SR
V rámci sezónnych výpredajov poskytujeme zákazníkom na vybrané tovary zľavy až do výšky 50 percent. Zľavy sa vzťahujú na vybrané modely obuvi a kabeliek.

Tesco Stores SR
Katarína Kadašiová, koordinátorka komunikácie
Výpredaj a zľavy na niektoré tovary sa v obchodoch Tesco začali už pred Vianocami a prebiehajú aj v tomto období. V akciách a zľavách môžu naši zákazníci nakúpiť rôzne druhy zmiešaného tovaru, elektroniky, domácich potrieb a, samozrejme, aj oblečenia a obuvi. Výška zliav je rôzna, pri niektorých druhoch tovarov to však môže byť až 75-percentná. Predaj tovaru v zľavách bude pokračovať aj v januári budúceho roka.


DM drogerie
Magdaléna Korbová, skupinová vedúca marketingu
Vianočné obdobie hodnotíme pozitívne, keďže sme zaznamenali nárast odpredajov, a to aj očistene, čo znamená bez vplyvu predajní otvorených v priebehu porovnávaného obdobia. Nie sme typickým kanálom pre „povianočné akcie“. Zľavy pre zákazníkov poskytujeme celoročne v rámci zákazníckeho programu. Jedinou výnimkou je každoročný povianočný výpredaj vianočných balíčkov.

01 - Modified: 2024-04-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Tesco ukázalo prvotné výsledky. V strednej Európe sa reťazcu nedarí, dole ho ťahá náš sused 02 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 03 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť 04 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety 05 - Modified: 2024-03-25 12:15:28 - Feat.: - Title: Indická veľvyslankyňa pre HN: Ste tradičným trhom najmä pre naše textilné, medicínske a obuvnícke výrobky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 00:54