Český prepravca RegioJet dnes končí na kľučovej trati Bratislava - Košice. Posledný vlak z hlavného mesta odchádza o 17.33 hod.
Súkromný prepravca vo svojom vyhlásení v deň odchodu z kľúčovej trate zopakoval, že odchádza kvôli diskriminačným podmienkam na trhu.
„Priniesli nesystémové zásahy štátu a politikov najmä v podobe vlakov zadarmo pre polovicu všetkých cestujúcich. Študenti a dôchodcovia sa totiž môžu na tejto trase nariadením vlády prepravovať zadarmo iba v štátnych dotovaných rýchlikoch. Komerčným vlakom tak zostala iba osekaná skupina platiacich cestujúcich," uvádza sa vo vyhlásení, ktoré poskytol hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.
Politické rozhodnutie Andreja Danka
RegioJet dodáva, že po politickom rozhodnutí šéfa SNS Andreja Danka „znova zaviesť IC vlaky ZSSK, nie je šanca, že by sa na tejto linke dokázalo uživiť viac komerčných dopravcov."
„Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorí s nami cestovali na linke Bratislava – Košice a fanúšikom za ich priazeň a podporu. Veríme, že aj naďalej budú uprednostňovať služby RegioJetu, aj keď už na iných linkách. Milí zákazníci, ďakujeme vám za všetko. Vážime si vašu priazeň, bolo nám s vami dobre,“ hovorí Radim Jančura, majiteľ spoločnosti RegioJet.
Dva milióny cestujúcich
RegioJet končí na najdôležitejšej slovenskej trati po vyše dvoch rokoch.
„RegioJet pritiahol na železnicu aj cestujúcich z áut, ktorí by za iných okolností vlakom necestovali. Za vyše 2 rokov prevádzky odviezli žlté expresy viac ako 2 milióny cestujúcich,“ píše sa v stanovisku.
Český prepravca ďalej oznámil posilnenie vlakov na trati Praha - Košice. Spoločnosť Radima Jančuru k existujúcim dvom spojom pridáva tretí spoj v oboch smeroch.
Z Košíc vychádzať v skorých ranných hodinách a do Prahy príde na obed. V opačnom smere bude z českej metropoly vypravený poobede a na východ príde tesne pred 23.00 hod.
Na slovenskom území budú mať nové spoje Košice – Praha a späť zastávky okrem Košíc v Kysaku, Spišskej Novej Vsi, Poprade, Liptovskom Mikuláši, Ružomberku, Vrútkach, Žiline a Čadci.
Šéf Regiojetu Radim Jančura vysvetlil v HNtelevízii, prečo spoločnosť odchádza z trate Bratislava - Košice: