Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.02.2017, 00:00

Nezhody zažehnané. Legendárna konzerva sa vracia na pulty Kauflandu

Od konca januára nemecká sieť opäť predáva produkty najväčšieho slovenského výrobcu konzerv.

Vlani nezhody pri rokovaniach o novej päťročnej zmluve medzi Kauflandom a popradskou konzervárňou Tatrakon vyústili až do odchodu slovenského výrobcu z nemeckého reťazca. Niekoľkomesačná absencia legendárnych nátierok v regáloch siete však nateraz končí. Produkty firmy Tatrakon Poprad sa totiž vracajú späť na pulty. „Kaufland je sieť, v ktorej chceme, aby naši zákazníci našli produkty Tatrakonu. Zatiaľ sme sa dokázali dohodnúť na štyroch výrobkoch. Pri nich sme našli kompromis a aktuálne ich už nájdete na pultoch spoločnosti Kaufland. Pri iných produktoch nie, a tie do siete nedodávame,“ hovorí pre HN Ivana Kacvinská, manažérka obchodu a marketingu spoločnosti Tatrakon Poprad.

Kaufland tak od konca januára predáva popradské výrobky Tatárska zmes, Chilli toasty a Bôčiková nátierka spoločne s kultovou omáčkou na špagety Morca-Della v menšom 190-gramovom balení. Spotrebitelia však v obchode stále nenájdu legendy z Tatrakonu ako Májka či Pali. Postupný návrat sortimentu konzervárne komentuje obchodná sieť zdržanlivo. „Spoločnosť Kaufland nikdy netvrdila, že spolupráca so spoločnosťou Tatrakon by bola zastavená. Avizovali sme, že máme záujem so spoločnosťou rokovať ďalej. Detaily sú však obchodným tajomstvom,“ vraví Monika Langová z komunikačného oddelenia Kauflandu.

Rozchod a návrat ako bežná prax
Analytik maloobchodu zo spoločnosti Terno Ľubomír Drahovský tvrdí, že v obchode s potravinami ide o bežnú prax. Z minulosti je napríklad známy prípad iného popradského výrobcu – spoločnosti Baliarne obchodu Poprad. Najväčší producent čaju a kávy na Slovensku odišiel v lete 2013 z reťazca Tesco. Približne o rok sa popradská káva a čaj do siete vrátili. „Každá obchodná sieť chce mať čo najširší sortiment a výrobcovia chcú dosiahnuť čo najväčší odbyt, navzájom sa teda potrebujú. Vzťah medzi dodávateľom a obchodníkom je o hľadaní vzájomného porozumenia a kompromisov. Samozrejme, sú tam disproporcie – tovarové, cenové či kvalitatívne,“ vysvetľuje Drahovský.

Spotrebitelia sú stále citliví na cenu v pomere k požadovanej kvalite, až v druhom rade pozerajú na pôvod potravín. Sťahovanie slovenských výrobkov z pultov predajní pritom priamo ovplyvňuje výšku tržieb i zamestnanosť domácich producentov potravín. „Povedomie o domácich potravinách a slovenských značkách sa buduje roky, ale postupne to prináša efekty. Treba si uvedomiť,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.