oztriblavina.sk
StoryEditor

Triblavina rozhýbala aktivistov. Chystajú protesty na cestách

14.03.2017, 09:50
Autor:
TASRTASR

Proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou budú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a obyvatelia obcí Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo, Chorvátsky Grob i bratislavskej mestskej časti Vajnory protestovať. Vo štvrtok 16. marca chcú na frekventovanej ceste vo Vajnoroch a na Seneckej ceste vyjadriť nesúhlas s rozšírením diaľnice bez kolektorov.

Aktivisti trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia. "Mali by odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil starosta Vajnôr a člen združenia Triblavina Ján Mrva.

Protestovať sa vo štvrtok bude po 16.00 h na dvoch miestach približne 15 minút. V centre Vajnôr pred zdravotným strediskom na Roľníckej ulici budú obyvatelia a aktivisti prechádzať po priechode pre chodcov.

Druhý protest sa bude konať na Seneckej ceste v rovnakom čase v priestore pred priemyselným parkom. Tu budú účastníci transparentmi upozorňovať na nesúhlas so zámerom, ako sa má D1 rozširovať.

"Chceme, aby vláda, ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavali diaľnice podľa schválenej koncepcie dopravy a povolení. Sme proti výstavbe ciest a diaľnic, ktoré vyhovujú iba developerom," tvrdia aktivisti.

Cieľom štvrtkového protestu je podľa ich slov dosiahnuť, aby sa stavalo v súlade s dopravnou koncepciou Bratislavského samosprávneho kraja, vypracovanou odborníkmi. "Koncepcia sa dotýka diaľnice D1 spolu so súbežnými kolektormi, rozšírenia Seneckej cesty, aj obchvatu Slovenského a Chorvátskeho Grobu, Pezinka a Modry," podotkli aktivisti. Tí proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou protestovali aj v septembri minulého roka.

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy. 

Odborníci pokladajú pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú. NDS vo februári pre TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.

01 - Modified: 2022-05-08 20:51:31 - Feat.: - Title: Príbeh kontroverznej križovatky na D1 pokračuje. Asfalt ani neuschol, no o chvíľu ho už majú meniť 02 - Modified: 2021-11-02 12:18:11 - Feat.: - Title: Ako sa nestratiť na „kruháči“ s dvoma pruhmi? Tieto pravidlá by mali vodiči ovládať 03 - Modified: 2021-05-19 08:50:42 - Feat.: - Title: Diaľničiari ju tlačia pred sebou roky. Triblavina sa blíži k míľniku 04 - Modified: 2021-03-27 16:24:24 - Feat.: - Title: Diaľničiari sa dostali do sporu s dizajnérmi. Dôvodom je známa stavba na Triblavine 05 - Modified: 2019-05-22 14:04:20 - Feat.: - Title: Obmedzenia na D1. Na Triblavine spomalia vodičov práce na presmerovaní dopravy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 02:18