StoryEditor

Česi nás tromfli. Majú viac vlakov, ale za menej peňazí

19.03.2017, 23:00
Slovenské ministerstvo dopravy plánuje našim železniciam zmeniť dotačnú schému. Nebude im predpisovať, koľko kilometrov majú najazdiť.

Slovenské a české železnice pripomínajú paralelný vesmír. Túto vetu najčastejšie používal bývalý šéf železničiarskej sekcie rezortu dopravy Jiří Kubáček, keď prezentoval, ako veľmi sa líšia České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko. Podľa jeho analýzy výročných správ týchto štátnych podnikov máme primálo spojov, ktoré sú navyše pridrahé.

Priblížiť sa k Česku
V súčasnosti si štát objednáva a dotuje asi 31 miliónov vlakových kilometrov ročne. To je celkový počet kilometrov, ktoré by mali spolu najazdiť vlaky štátneho dopravcu. Bývalý riaditeľ spoločnosti P...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-19 10:36:13 - Feat.: - Title: Bez diaľničnej známky. Obchvaty budú zadarmo, oznámil Fico, okrem Bratislavy sa to týka ďalších piatich miest 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-17 16:51:42 - Feat.: - Title: "Iba núdzový personál." Rozsiahly štrajk organizovaný odbormi v Grécku ochromil dopravu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 17:50