Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.05.2017, 00:00

Mimovládka nechce rýchlostné cesty

Štát by mohol získať o 600 kilometrov viac efektívnych komunikácií. Oproti vlastnému plánu by ušetril päť miliárd.

Doprava na bratislavskom obchvate
Zdroj: HN

Rýchlostná cesta nemusí viesť všade tam, kde si to nakreslil štát. Podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo je takzvaných eRiek zbytočne veľa, na niektorých úsekoch vidia riešenie v lepších cestách „prvej triedy“. Namiesto 90 by sa po nich jazdilo rýchlosťou až 110 kilometrov za hodinu. Úspora by mohla byť až päť miliárd.

„Výhoda ciest prvej triedy je, že majú menej náročné technické parametre na polomery oblúkov,“ hovorí Ján Bujňák, vedúci katedry stavebných konštrukcií a mostov Žilinskej univerzity. Tieto cesty už navyše existujú, preto ako ďalšiu výhodu uvádza menej byrokracie. Keby štát niektoré autostrády škrtol, iné nahradil „jednotkami“ s vyššou rýchlosťou a k tomu ešte pár takýchto ciest pridal, výsledkom by bolo o 600 ki

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.