Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.09.2021, 00:00

Výstavbu megakrižovatky D4/D1 by urýchlili švajčiarske stroje. Tender s nimi však nepočíta, tvrdí Mráz z Doprastavu

Kedy sa postaví prepojenie dvoch diaľnic pri Bratislave, je stále otázne. Podľa šéfa známej stavebnej firmy sa to dá urobiť aj za kratší čas, ako predpokladajú diaľničiari.

Výstavbu megakrižovatky D4/D1 by urýchlili švajčiarske stroje. Tender s nimi však nepočíta, tvrdí Mráz z Doprastavu
Zdroj: HN/ Pavol Funtál

Pred niekoľkými týždňami sa spustila lavína vyjadrení o budúcej križovatke D1 a D4. Okrem šéfa hospodárskeho výboru Petra Kremského či zhotoviteľa nultého obchvatu sa na téme zviezol aj primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Mediálnu prestrelku začalo vyjadrenie šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Juraja Tlapu, ktorý povedal, že križovatka dvoch ciest bude hotová najskôr o päť rokov. Odvtedy sa veci síce pohli a vyhlásila sa súťaž, kritici však stále vidia úskalia, ktoré môžu procesy okolo kľúčovej stavby ďalej naťahovať.

Spomínal sa už aj možný postup priamym zadaním, čo však minister Andrej Doležal kategoricky vylúčil. Do tendra sa obul aj šéf jednej z najstarších slovenských stavebných firiem Doprastav Dušan Mráz. ​Firma by chcela dielo realizovať a pripravuje sa na to, no v súťažných podmienkach nevidí skutočnú snahu skrátiť lehotu výstavby čo najviac.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.