StoryEditor

Diplomatické spory sa prejavujú v biznise. Hyundai utrpel straty v Číne, v krajine postaví propagačné centrum

29.05.2017, 10:18
Autor:
ČTKČTK
V Číne panujú protikórejské nálady pre umiestnenie amerického štítu THAAD. Niektoré médiá vyzvali na bojkot.

Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor plánuje v Číne otvoriť svoje prvé propagačné centrum, takzvané motorstudio, a uvažuje aj o montáži niektorého z modelov luxusného sedanu Genesis. Uviedla to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na zdroj oboznámený s týmto zámerom automobilky.

Cieľom týchto krokov je zmeniť pohľad čínskych zákazníkov na značku, ktorá je s v tejto krajine vnímaná ako druhoradý výrobca taxíkov.

Širšie problémy

Hyundai a jeho filiálka Kia boli ešte pred nedávnom tretím zahraničným výrobcom osobných vozidiel na čínskom trhu, v poslednej dobe tam však obe firmy silne utrpeli protikórejskými náladami, vrátane výziev na bojkot, kvôli umiestneniu amerického protiraketového štítu THAAD na juhokórejskom území, ktorý má byť zameraný proti jadrovej hrozbe zo Severnej Kórey.

Najväčší svetový automobilový trh sa na zahraničnom predaji oboch kórejských výrobcov podieľa viac ako štvrtinou.

Podľa analytikov oslovených agentúrou Reuters však diplomatické spory maskujú širšie problémy juhokórejských automobiliek v Číne. Najmä ide o zlé povedomie o značke a silnú konkurenciu lacnejších SUV miestnych výrobcov. Hyundai v Číne patrí medzi značky, ktoré nemajú jasnú identitu.

Klesajúci podiel

Podiel automobiliek Hyundai/Kia na čínskom trhu sa v minulom roku znížil na 8,1 percenta, a bol tak najnižší za osem rokov. Tento rok sa očakáva ďalší prepad na päť percent.

Hyundai preto v septembri otvorí svoje prvé motorstudio v Pekingu. Nebude v ňom ale vystavovať automobily, ide čisto o propagáciu značky, uviedol predstaviteľ juhokórejskej firmy v rozhovore s agentúrou Reuters.

Tri podobné centrá má automobilka v Soule a jedno v Moskve. Jeho výstavba bola naplánovaná už pred vypuknutím napätia okolo THAAD, teraz sa však jeho výstavba stala zásadným prvkom stratégie juhokórejskej automobilky na obnovení pozície na čínskom trhu.

Napäté vzťahy 

Hyundai takisto uvažuje o montáži niektorého z modelov radu Genesis v Číne, zatiaľ z komponentov dovezených z Južnej Kórey. Zatiaľ ešte nerozhodol, ktoré z modelov to budú. V minulom roku v Číne predal 74 sedanov Genesis, zatiaľ čo v roku 2015 to bolo 1 016.

Hyundai a ďalšie juhokórejské firmy pociťujú od konca februára čínsku nespokojnosť s vybudovaním amerického protiraketového štítu THAAD na juhokórejskom území, ktorý má byť zameraný proti jadrovej hrozbe zo Severnej Kórey.

Čína sa totiž obáva, že systém bude sledovať aj jej vojenské aktivity. Čínske ministerstvo cestovného ruchu nariadilo predajcom zájazdov, aby prestali ponúkať cesty do Južnej Kórey, a štátne médiá vyzvali na bojkot juhokórejských výrobkov.

01 - Modified: 2024-04-19 12:57:47 - Feat.: - Title: Slovenské fabriky zúfalo hľadajú zamestnancov. Ako Soták, elektrárne, Kia či Chemosvit lovia študentov? 02 - Modified: 2024-04-08 09:15:00 - Feat.: - Title: Odvrátená stránka štýlového prvku áut. Môže byť pre motoristov nebezpečný, varuje ADAC 03 - Modified: 2024-04-04 14:22:29 - Feat.: - Title: Fico sa bojí čierneho scenára. Sľúbený plán nedoručil, namiesto toho dáva investorom desiatky miliónov eur 04 - Modified: 2024-03-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Stávka Kie na Žilinu sa prejaví už v budúcom roku. Vo výrobe sa majú naraz objaviť dva e-modely 05 - Modified: 2024-02-27 11:49:03 - Feat.: - Title: Ľudia v automotive chýbajú extrémne. Je to obrovské riziko pre Volvo, tvrdí šéf automobilového zväzu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 10:00