Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.07.2017, 00:00

Nechcela som hipsterskú zmrzlinu

REPORTÁŽ l Koun má v zásobe až 150 príchutí, no každý deň sa na pult dostane iba osem. Z nevyhnutnosti sa stal štýl prevádzky.

Nechcela som hipsterskú zmrzlinu
Zdroj: Pavol Funtál

Ešte si neodžili ani tri desaťročia, no ich budúcnosť už teraz vyzerá žiarivo. HN vám v letnom seriáli prinášajú príbehy a profily mladých úspešných podnikateľov a startupistov, ktorí majú potenciál zanechať stopu na Slovensku i vo svete.

„Keď som otvorila, mala som pri dverách pohodlné kresielko, v ktorom som mala v pláne sedávať, čítať a čakať na prvých zákazníkov. No hneď ich prišlo toľko, že na kreslo som si ani nespomenula.“ Takto spomína Barabara Szalai na svoje podnikateľské začiatky. Mladá Bratislavčanka vlastní v súčasnosti jednu z najpopulárnejších bratislavských zmrzlinární Koun, ktorej obrovský úspech zaskočil aj ju samotnú. Od začiatku sa pred prevádzkou tvorili dlhočizné rady a dodnes nie je nič zvláštne čakať na pár kopčekov aj 30 minút.


„Zašitá“ prevádzka
Malá zmrzlináreň začínala v „zašitej“ pasáži v centre Bratislavy medzi zadnými východmi z reštaurácií a skladiskami kontajnerov. Ak človek o nej nevedel, sám by na ňu nenatrafil. Barbara si vybrala tento priestor, lebo bol najlacnejší a lepší si nemohla dovoliť. Na prilákanie prvých zákazníkov spolu s mamou ponúkali po meste ochutnávky zdarma, ktoré veľmi rýchlo oslovili davy Bratislavčanov aj turistov. „Bolo to veľmi rýchle. Už prvý mesiac od otvorenia to vystrelilo a ľudia stáli až pri reštaurácii, ktorá bola od Kounu vzdialená 50 metrov.“ Neskôr už pasáž opustila a momentálne sa jej prevádzka nachádza pri Hoteli Carlton, za americkým veľvyslanectvom. Dôvodom sťahovania bola predovšetkým veľkosť kuchyne.


Pôvodná prevádzka mala sedem štvorcových metrov a celú ju zaberali iba stroje na výrobu zmrzliny. So zvýšeným dopytom bola potrebná ďalšia mraznička, a teda aj väčší priestor. Aj nové miesto je skryté a turista popri ňom len tak ľahko neprejde. Avšak to, čo na začiatku Barbora považovala za podnikateľskú samovraždu, berie dnes ako niečo vlastné jej biznisu. „Je to už naše, asi by sme už nemohli byť na promenáde, Koun treba vždy hľadať,“ konštatuje.


Biznis bez plánu
Barbora však o zmrzlinárni nesnívala odmalička. Dostala sa k nej náhodou a nemalú úl

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.