Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.10.2018, 18:30

Tradičné firmy sa snažia tancovať tak, ako mileniáli pískajú

Pre mnoho firiem sú mileniáli záhadou.

Tradičné firmy sa snažia tancovať tak, ako mileniáli pískajú
Zdroj: Flickr/State Farm

Nie sú to len starší ľudia, ktorí sa až príliš snažia držať krok s dobou a mladosťou. Tradičné firmy s dlhou tradíciou tiež.

Len sa pozrite na Procter & Gamble (P & G), jednu z najväčších firiem na spotrebný tovar, ktorá tento rok požiadala americký patentový úrad o obchodné značky LOL, NBD, WTF a FML, teda skratky, ktoré sa bežne používajú v textových správach a na sociálnych médiách.

Ak uspeje, plánuje táto 181 rokov stará firma použiť tieto frázy na predaj mydiel, čistiacich prostriedkov alebo osviežovačov vzduchu mladým. Tento patentový krok je tak snahou zostať stále v kurze. Predstavuje dychtivosť tejto firmy nalákať spotrebiteľov z radov mileniálov.

Pre mnoho firiem sú mileniáli záhadou. KMPG, poradenská spoločnosť, tvrdí, že skoro polovica nevie, ako sa tí, ktorí sa narodili medzi rokmi 1980 a 2000, líšia od ich starších náprotivkov.

Veľa tvrdení o mileniáloch je zjednodušené 

Môže to byť aj tým, že sa tieto rozdiely nafukujú. Podľa agentúry na prieskum verejnej mienky Ipsos-MORI sú mileniáli "najstarostlivejšie opísanou skupinou, ktorú sme kedy videli".

Veľa tvrdení o nich je zjednodušené alebo mylné. Napríklad sa často hovorí, že ignorujú konvenčné reklamy, ale v skutočnosti ich marketing slušne ovplyvňuje.

Pod týmito falošnými dojmami sa nie je prečo čudovať, že ich firmy niekedy chápu zle. Vo februári americký pivovar MillerCoors prišiel s Two Hats, ľahkým ovocným pivom, ktoré podľa tohto pivovaru malo sedieť chuti aj peňaženkám mileniálov (motto: "Dobré, lacné pivo. Počkať, čo?").

Spotrebitelia nič, pivo sa stiahlo z regálov po šiestich mesiacoch. Ale niektoré stereotypy o mileniáloch majú reálne korene. Firmy zisťujú, že tri predajné prístupy skutočne fungujú: transparentnosť, zážitky a flexibilita.

Tri prístupy, ako sa zapáčiť mileniálom

Pokiaľ ide o prvý z nich, tak tu vedú mladé značky. Napríklad Everlane, online výrobca oblečenia zo San Francisca, vedie na poli oblečenia. Ako súčasť svojej filozofie "radikálnej transparentnosti" predkladá podmienky, za ktorých je každý kus oblečenia vyrobený a koľko zisku generuje.

Niektoré veľké spoločnosti podnikli radikálne zmeny. ConAgra, americký gigant s jedlom, zjednodušil svoje recepty a odstránil všetky umelé prísady z mnohých zo svojich pochutín aj hotových jedál.

Po rokoch klesajúcich tržieb znovu rastie. A mileniáli tvorí 80 percent prírastku jeho zákazníkov. "Získať týchto ľudí je pre rastúce značku úplne zásadné," hovorí Bob Nolan, vice-prezident pre analýzu v ConAgra.

Uprednostnenie zážitkov

Dávať prednosť zážitkom pred vecami na mileniálov tiež sedí. Online platformy ako Airbnb zarábajú na vkusu mladých, a to sa týka okázalých dovoleniek, stravovania v reštauráciách a "instagramovatelných" aktivít.

Ale platí to aj pre niektoré tradičné firmy. V roku 2016 banka JPMorgan Chase vydala Sapphire Reserve, prémiovú kreditnú kartu, ktorá ponúka štedré odmeny pri míňaní za cestovanie a jedlo v reštauráciách.

Tento produkt za 450 dolárov ročne, ponúkaný ako "karta na kumulovanie zážitkov", sa stal hitom medzi bohatými mileniálmi, ktorí tvoria viac ako polovicu držiteľov kariet.

Na flexibilite záleží

Mladší spotrebitelia sú tiež viac v dlhu a majú menej aktív aj pracovného zabezpečenie než predchádzajúce generácie. V tomto ohľade na flexibilite záleží. Ally Bank, pobočka Ally Financial, bývalej finančnej pobočky General Motors, napríklad neúčtuje svojim zákazníkom za bežný účet žiadny poplatok, ani po nich nechce, aby držali minimálnu bilanciu. To jej zabezpečilo lojalitu mileniálov.

Obchodné modely sa prerábajú tak, aby sedeli mileniálom, ktorí majú fóbiu zo záväzkov. Veľké automobilky, vrátane GM, Volvo a BMW ponúka predplatné služieb u svojich áut, ponúkajú prístup k novým vozidlám bez zdĺhavých finančných povinností.

Ale mnoho firiem má na mileniálov stále príliš homogénny pohľad, hovorí Laura Beaudin z poradenskej firmy Bain & Company. "Pokiaľ chcete pochopiť skupinu, ktorá sa pýši diverzitou, potom nedáva zmysel mať univerzálne riešenie na všetko," hovorí.

Niektoré firmy skutočne prijímajú individualitu zákazníkov - v máji talianska módna firma Gucci predstavila verziu populárnej kabelky a tenisiek podľa priania zákazníka ako súčasť kampane s názvom Gucci DYI.

Gucci údajne disponuje tímom zamestnancov mladších ako 30 rokov, ktorý radí svojmu šéfovi. Čakajte, že viac firiem istého veku sa bude inšpirovať mladosťou.

Tento článok bol uverejnený na stránke Patria.cz

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.