Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.11.2018, 09:29

Tesla dopláca na obchodnú vojnu. Jej predaj áut sa v Číne prepadol o dve tretiny

Možnosti Tesly v Číne ovplyvňuje obchodná vojna medzi Pekingom a Washingtonom viac než iné automobilky.

Americký výrobca elektromobilov Tesla zaznamenal minulý mesiac pokles predaja svojich áut na kľúčovom čínskom trhu o viac než dve tretiny.

Poukázali na to najnovšie údaje čínskeho automobilového združenia CPCA. Americká firma tak výrazne dopláca na obchodný spor Číny a USA, ktorého súčasťou sú vysoké dovozné clá.

Podľa CPCA predala Tesla v októbri na najväčšom automobilovom trhu len 211 áut. V porovnaní s októbrom minulého roka to znamená pokles predaja o 70 percent.

Možnosti Tesly v Číne ovplyvňuje obchodná vojna medzi Pekingom a Washingtonom viac než iné automobilky, nakoľko Tesla všetky svoje autá, ktoré v Číne predáva, zatiaľ dováža.

Preto aj minulý týždeň spoločnosť oznámila, že mení pôvodnú stratégiu a ceny vozidiel Model X a Model S zníži v Číne o 12 až 26 percent. Ako uviedla, cieľom je urobiť tieto autá "pre zákazníkov dostupnejšie".

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.