Najhodnotnejšou značkou sveta je Amazon. Americký internetový obchod sa dostal pred Google a Apple. Tieto značky dominovali poradiu celkovo 12 rokov. Vlani bol ešte jednotkou Google.
Vo svojom poradí 100 najhodnotnejších značiek sveta BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand pre rok 2019 vyčíslila poradenská firma Kantar hodnotu značky Amazon na 315,5 miliardy dolárov (279,18 miliardy eur), keď v porovnaní s vlaňajškom stúpla o 52 percent.
Druhou najhodnotnejšou značkou je Apple s 309,5 miliardy dolárov a trojkou je Google s 309 miliardami dolárov.
Štvorkou je Microsoft (251,2 miliardy dolárov), päťkou Visa (177,9 miliardy dolárov), na šiestom mieste je Facebook (159 miliárd dolárov), na siedmom prvá čínska firma Alibaba (131,2 miliardy dolárov), ôsmy Tencent (130,9 miliardy dolárov), deviaty McDonald’s (130,4 miliardy dolárov) a prvú desiatku uzatvára AT&T (108,4 miliardy dolárov).
Dôvodom prudkého zvýšenia hodnoty značky Amazon je fakt, že koncern predáva rôzne služby. Takisto to dokazuje, že značky sú v súčasnosti menej ukotvené v individuálnych kategóriách a regiónoch.
Podľa šéfa BrandZ Davida Rotha sa darilo firmám, ktoré zvládli tento nový model poskytovania rozdielnych služieb. "Značky musia pochopiť hodnotu, ktorú tento typu modelu môže vytvoriť, a mali by zmeniť svoj postoj tak, aby boli v budúcnosti úspešné," uviedol Roth.