Upútavať pozornosť médií za každú cenu môže síce často priniesť veľkú publicitu, ale aj hanbu. Ukazuje to posledný prípad najväčšej nízkonákladovej európskej leteckej spoločnosti Ryanair s údajnými plánmi na lety do USA.
Ryanair na začiatku týždňa vypustil správu, že predstavenstvo firmy už schválilo projekt lacných transatlantických letov. Letenky mali začínať s cenou na desiatich librách (14 eur), podľa toho, akým smerom cestujúci poletí.
Aj keď sa správa o plánoch firmy opakuje pravidelne už od roku 2008, znovu získala veľkú publicitu u väčšiny európskych i amerických médií.
V tlačovej správe ešte Ryanair dodal, že už rokuje s výrobcami lietadiel o kúpe strojov pre tieto lety. "Európski zákazníci chcú cestovať lacno do USA a to isté platí aj pre Američanov. Vidíme to ako logický krok," uviedla firma.
Prečítajte si aj: Do Ameriky sa dostanete za 14 eur. Ryanair schválil revolučný plán
Šéf leteckej spoločnosti Ryanair Michael O´Leary. Snímka: HN/Pavol Funtál
Vo štvrtok ale prišlo na burzu nečakané a strohé oznámenie. "Vzhľadom k nedávnym informáciám v médiách by sme radi vysvetlili, že predstavenstvo neriešilo ani neschválilo žiadny projekt pre transatlantické lety a ani to neplánuje," uviedlo predstavenstvo Ryanairu vo vyhlásení.
Projekty na nízkonákladové spojenie USA a Európy zatiaľ neskončili príliš úspešne. Vlani sa na túto trasu vrhli napríklad aerolinky Norwegian Air Shuttle, ktoré sa ale prepadli do straty. Ďalšie pokusy Zoom Airlines a Wow Air skončili počas niekoľkých mesiacov.
Ryanair dlhodobo získava veľkú popularitu predovšetkým vďaka vyjadreniam svojho šéfa Michaela O´Learyho (na snímke). Ten si často neberie servítky pred ústa k zákazníkom, ale aj ku konkurencii. Medzi jeho plánmi boli napríklad lety postojačky, veľkú publicitu firme zabezpečil aj v roku 2008. Na otázku, ako budú vyzerať služby na palubách jeho diaľkových lietadiel, odpovedal, že v cene letenky bude aj orálny sex.
zdroj: idnes.cz