StoryEditor

Londýn a Paríž. Tieto mestá lákajú najviac obchodov

09.12.2014, 15:36
Autor:
TASRTASR

Londýn je najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu poradenskej spoločnosti JLL Destinácia Európa 2015.

"Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z tohto mesta doslova magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť," priblížil vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) James Brown.

Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom. Prieskum podľa spoločnosti poukázal na priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy. Na najvyhľadávanejšej New Bond Street v metropole Veľkej Británie môžu majitelia obchodných priestorov pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12.300 eur za štvorcový meter (m2) ročne, čo predstavuje nárast o takmer 42 % oproti roku 2012.

V Bratislave smerujú medzinárodné reťazce najmä do nákupných centier. "Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia," zhodnotil konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko Daniel Kúth.

Ako vyčíslil, dnes sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna m2 maloobchodnej plochy, z toho približne 80 % predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Maloobchodný trh Bratislavy označil spomedzi všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy za najviac presýtený.

01 - Modified: 2007-01-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Slovenskí hasiči sú v pohotovosti
01 - Modified: 2024-04-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Tesco ukázalo prvotné výsledky. V strednej Európe sa reťazcu nedarí, dole ho ťahá náš sused 02 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť 03 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety 04 - Modified: 2024-03-18 12:05:12 - Feat.: - Title: Slovenka je riaditeľkou z nórskeho Woltu a hovorí: Teplé obedy tu neexistujú, domov si doručujú aj náradie 05 - Modified: 2024-03-06 08:35:03 - Feat.: - Title: Po roku poklesov prišiel rast. Tržby v maloobchode v januári 2024 medziročne stúpli
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 20:15