Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.01.2016, 19:53

Namiesto jedla iba filmy. "Hladovlaky" sa cestujúcim v RegioJete nepáčia

Súkromný dopravca RegioJet čelí kritike niektorých cestujúcich zvyknutých na donášku nápojov a občerstvenia.

Od začiatku januára totiž zaviedol v niektorých vlakoch takzvané oddychové zóny, kde výrazne obmedzil aj možnosť nákupu občerstvenia. RegioJet v novinke vidí naopak príležitosť, ako prilákať ďalších zákazníkov.

Takzvané zóny pokoja zaviedol dopravca vo vozňoch Astra vyrábaných v Rumunsku, ktoré majiteľ firmy Radim Jančura označil za najmodernejšie v strednej Európe. Cestujúci majú v sedačke vlastnú obrazovku, vozidlo je ale tiež podstatne plnšie: zatiaľ čo v ostatných vozňoch býva okolo 50 miest, v tomto je 80 sedačiek.

Pokojová zóna má iný servis: palubná posádka má prejsť vozňom len trikrát za celú cestu a ponúkať iba základný bezplatný servis, teda čaj, kávu, vodu alebo mušt. Cestujúci si môže kúpiť len balené veci, ako napríklad sušené mäso, plnené croissanty či gumové medvedíky Haribo. Chýbajú ale napríklad obľúbené koláče či šaláty, ktoré RegioJet predáva vo vlaku za výrazne nižšie ceny, ako napríklad v kaviarňach.

Je to úplne pochopiteľné

Cestujúci, ktorí sú v RegioJete zvyknutí na veľmi lacné jedlo a pitie v porovnaní s konkurenciou, sa netaja svojou kritikou. Niektoré príbehy, ktoré cestujúci umiestnili na profil RegioJetu na Facebooku, pritom majú až groteskný rozmer.

 

Milý Regiojet. Po dlhej dobe a váhaní som sa dnes rozhodol prvý krát využiť vaše služby cestou RJ401 z Bratislavy do...

Posted by Richard Hudec on 18. január 2016

Lenže keď si objednané jedlo odnášali späť, stevardka im jedlo zabavila a vrátila peniaze. Cestujúci sa tiež pravidelne sťažujú na problém so zablokovanými dverami nových vozidiel či na to, že do nástupného priestoru sneží.

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj pre iDnes.cz potvrdil, že počas prvých týždňov môžu byť cestujúci prekvapení, pretože si počas rezervácie nevšimli, že si robia rezerváciu do pokojnej zóny s iným typom servisu.

"Toto je úplne pochopiteľné, rovnako ako to, že je veľa cestujúcich, ktorí nechcú využiť oddychovú zónu a radi cestujú s rovnakým rozsahom servisu ako doteraz," dodal Ondrůj. Podľa neho RegioJet vyhodnocuje podnety od zákazníkov a premietne ich do prípadných úprav.

K sledovaniu filmu sa stevardka nehodí

Podľa Ondrůje sa firma rozhodla pre pokojnú zónu v kapacitne najväčších vozňoch aj preto, že tu cestujúci majú obrazovky a môžu sledovať filmy, pri ktorých nechcú byť neustále vyrušovaní, či si niečo nekúpia. "Robili sme si prieskum osloveních cestujúcich z Pendolína a Leo Expressu. Vyšlo z nich, že títo zákazníci preferujú vozne s otvoreným priestorom," vysvetľuje zaradenie týchto pokojných zón majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Podľa svojich slov chystá aj na túto tému veľkú ľahko provokatívnu reklamnú kampaň na tému: Ruší Vás stevardka? Novou službou chce osloviť ľudí, ktorí doteraz s RegioJetem nejazdili, pretože pre nich bol servis obťažujúci.

RegioJet chce tento rok ďalej navýšiť počet zákazníkov z vlaňajších 3 miliónov na 3,5 milióna. K podobnému kroku obmedzenia aktívneho predaja pristúpili aj iní dopravcovia: napríklad írsky Ryanair obmedzil neustále predávanie niečoho najmä v ranných a večerných letoch.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.