Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.04.2016, 00:00

Tesco spustilo novinku. Má mu pomôcť v boji proti konkurencii

Obchodný reťazec Tesco svojrázne zlepšuje vlastný rad výrobkov. Sedemdesiatšesť položiek zo svojho britského sortimentu označuje názvami fiktívnych fariem.

Má mu to pomôcť v konkurenčnom boji s nemeckými reťazcami Aldi a Lidl. Sedem nových značiek z oddelenia čerstvých potravín, mäsa a hydiny má stáť rovnako alebo menej ako porovnateľný tovar konkurencie. Niektoré výrobky nahradia existujúce položky značky Tesco Everyday Value.

Vymyslené názvy
Tesco dúfa, že zákazníkov zaujmú farebne odlíšené balenia využívajúce názvy fiktívnych vidieckych fariem. Názvami Woodside, Willow a Boswell Farms bude označené čerstvé bravčové, kuracie a hovädzie mäso, zelenina ponesie „logo“ Redmere Farms a ovocie bude označené ako Suntrail Farms.

„Nová ponuka by mala zákazníkom umožniť nakúpiť kvalitné čerstvé jedlo za priaznivé ceny na jednom mieste,“ tvrdí firma. Rozhodnutie označiť výrobky názvami neexistujúcich fariem v čase, keď sa Tesco pýši podporou britských farmárov, však vyvolalo posmech najmä na sociálnych sieťach.

„Boswell Farm a Woodside Farm znejú ako ideálne miesta, odkiaľ pochádza mäso do vašej klobásy. Problém však je, že tieto farmy neexistujú. Nemal by sa obchodný reťazec namiesto toho sústrediť na to, aby zákazníkom dával presné informácie?“ pýta sa na svojom blogu redaktor Guardianu Tom Levitt.

Miesto s označením Woodside Farm síce existuje, ale nepredáva žiadne mäso. Organizuje pre deti náučné výlety so zameraním na poľnohospodárske zvieratá.

Aj u konkurencie
Podľa hovorkyne spoločnosti čerstvé jedlo predávané pod novými značkami pochádza od vybraných poľnohospodárov.

„Niektoré z nich sú malé rodinné farmy, iné väčšie. Každý produkt bol vypestovaný alebo odchovaný podľa špeciálnych noriem u známych a preverených fariem a pestovateľov,“ povedala pre britský denník Guardian.

Fiktívnymi miestami pôvodu však označuje svoje potraviny aj reťazec Aldi. Táto taktika ide proti trendu, keď zákazníci požadujú presnú informáciu, odkiaľ jedlo pochádza. Práve to totiž Tesco sľúbilo zlepšiť po škandále s konským mäsom v roku 2013. 

Tento rok by mohol byť pre veľké supermarkety v Británii priaznivejší. Tie v poslednom čase zasiahla rastúca cenová konkurencia reťazcov Aldi a Lidl aj meniace sa modely nakupovania.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.