StoryEditor

Premenovanie Česka? Budú si nás mýliť s Čečenskom, bojí sa česká ministerka

15.04.2016, 10:38
Autor:
emoemo
Označenie domácich výrobkov predávaných v zahraničí, pod označením Made in Czechia, môže skôr uškodiť ako pomôcť, myslí si Zväz priemyslu a dopravy ČR.

Zväz priemyslu a dopravy ČR vidí v zavádzaní názvu Made in Czechia výrazné riziká. Upozorňuje, že každá zmena názvu a jej uvedenie do praxe je veľmi nákladné. Navyše v počiatočnom období môže pôsobiť zmätok a ohrozovať marketing produktov, píše portál iDNES.cz.

Zavádzanie novej značky, ktorá má prísť globálne do povedomia, je dlhodobý proces. V mnohých krajinách sa podľa zväzu doteraz nikdy nevžil ani názov Česká republika. Viaceré firmy sa v niektorých krajinách a regiónoch stretli s tým, že „Made in Czechoslovakia“ je naďalej fungujúcou značkou, ktorá zaujme zahraničných partnerov.

„Nevidím to ako prioritu, ktorá by pomohla našej konkurencieschopnosti a našim exportérom. Obávam sa, že podobných tém sa v predvolebnom období objaví veľmi veľa,“ uviedol prezident SP ČR Jaroslav Hanák.

Czechia sa nepáči ani ministerke pre miestny rozvoj Karle Šlechtovej. „Nechcem, aby si našu krajinu plietli s Čečenskom, máme za miliardu (korún) kúpené logo Czech Republic. To chcem presadiť,“ napísala na Twitter.

Podľa zväzu by názov Czechia mohol skôr zostať administratívnym záznamom v databáze oficiálnych informácií. Je na rozhodnutí každej firmy, či bude názov Czechia používať pri označovaní svojho tovaru a služieb.

Vrcholní ústavní činitelia sa pri štvrtkovom rokovaní na Hrade zhodli, že by Česká republika mala v zahraničí používať názov Česko. Bude uvedený v oficiálnej databáze OSN.

V nej má každý štát oficiálny politický názov, voliteľne môže pripojiť aj skrátenú geografickú verziu. V oboch názvoch sú uvedené aj preklady do šiestich oficiálnych jazykov OSN - angličtiny, francúzštiny, arabčiny, čínštiny, ruštiny a španielčiny. Česko má v zozname len preklady dvojslovného pomenovania, pre užívanie praktickejší jednoslovný preklad chýba.

01 - Modified: 2016-04-14 20:28:54 - Feat.: 0 - Title: Česi chcú premenovať krajinu. Czechia sa má čoskoro objaviť v zozname OSN
01 - Modified: 2024-04-22 09:30:22 - Feat.: - Title: Prídeme o české pivo? Polia s chmeľom napáda agresívna hubová choroba, proti ktorej neexistuje ochrana 02 - Modified: 2024-04-07 12:29:12 - Feat.: - Title: Expert na kampaň Ruttkay pre HN: Vidiek spôsobil efekt „Schwarzenberg“. Korčokov varovný prst bol neštátnický 03 - Modified: 2024-04-22 08:09:38 - Feat.: - Title: Kto bol Fedor Flašík? Marketingový mág potiahol Mečiara vo voľbách a vytvoril Roberta Fica 04 - Modified: 2024-04-11 08:00:00 - Feat.: - Title: Aitana očarila sociálne siete a zarába pritom milióny. Na rande ju radšej nevolaj, vytvorila ju totiž umelá inteligencia 05 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 00:11