Kým pred šiestimi rokmi polovica potravín na pultoch našich predajní pochádzala zo Slovenska, dnes je ich ani nie 40 percent. Vyplýva to z prieskumu Potravinárskej komory Slovenska. „Obchodné reťazce v masívnych kampaniach promujú svoj vzťah k Slovensku a podporu jeho výrobkom, v skutočnosti sme však svedkami úpadku slovenského poľnohospodárstva a potravinárstva v prospech cudzích ekonomík,“ uviedol prezident PKS Daniel Poturnay. Na najnovšie čísla reagovala aj Slovenská aliancia moderného obchodu, ktorá združuje zahraničné obchodné reťazce. Podľa nej nie je najmenší dôvod, aby obchodníci diskriminovali domácich dodávateľov. „Zákaznícky záujem o slovenské výrobky síce ľudia deklarujú, ale podľa výsledkov prieskumov sa v skutočnosti rozhodujú na základe iných kritérií,“ píše vo svojom vyhlásení aliancia.
39 percent
také je zastúpe...
Zostáva vám 85% na dočítanie.