24.10.2016, 00:00

Spájanie mobilov a bánk je už realitou

Mikropôžičky, dobíjanie kreditu či adresné lojalitné programy. Aj to prinesú účelové spojenectvá telekomunikačných firiem s finančnými domami.

Mobil
Zdroj: Reuters

Banky čoraz viac svojich funkcií a služieb presúvajú na internet alebo do mobilu. Tento trend je bežný vo svete, ale už aj na Slovensku. I keď na čisto online či mobilnú banku Slováci ešte nie sú úplne pripravení, kroky týmto smerom sa už podnikajú. „Slováci sú na jednej strane pokročilí pri využívaní nových technológií či zariadení, na druhej strane čisto mobilná banka alebo banka v cloude ostáva výzvou pre bankový i telekomunikačný segment,“ tvrdí Michal Korec, hovorca pre služby a financie Slovak Telekomu.

Ľudia na Slovensku sú stále zvyknutí, že do banky chodia po úvery a k operátorom po paušály. „Ale tak ako finančné domy začali predávať poistky, podobne by mohli aj operátori predávať úvery či poskytovať financovanie mobilov, televízií či notebookov,“ myslí si Ivan Kubaš, predseda Združenia bankových kariet.

Výhody spojenectva
Odborníci preto tvrdia, že budúcnosť bankovníctva je aj v spájaní síl s mobilnými operátormi. Pre oboch hráčov je to výhodné a môžu vzniknúť synergie, teda výhody zo spolupráce. Operátori by mohli ponúkať úvery a banky cielenejšie služby. Obaja totiž majú veľa dát o klientoch, ktoré by mohli spoločne využívať. „Mobilní operátori majú spravidla pokročilú analytiku dát a segmentáciu trhu, banky zase veľké detailné transakčné dáta. Spojením je možné identifikovať životné situácie klientov, uspokojiť ich potreby, a tým zvýšiť predaj,“ vysvetľuje Jan Sehnal, architekt klientskych riešení IBM. Na Slovensku to zatiaľ banky a operátori buď vôbec nerobia, alebo len minimálne.

Využitie big dát pri cielených ponukách je dnes svetovým trendom. „Dáta sú nová hodnota, nové peniaze. Ak disponujete kvalitnými a detailnými dátami, viete klientom poskytnúť produkty presne podľa ich predstáv, čo zvyšuje vašu úspešnosť v predaji,“ dodáva Sehnal. Podľa neho by tak mohli banky poskytovať aj dodatočné služby, ako sú prehľad spotreby, optimalizácia nákladov, lojalitné programy či mikropôžičky na účel, ktorý dnes vôbec nepokrývajú. „Ak už viete, že klient plánuje napríklad sva

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.