Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.11.2016, 00:00

Sebavedomie na sieti zvýši Britom poistné

Sebavedomie na sieti zvýši Britom poistné
Zdroj: Reuters

Jedna z popredných britských poisťovní Admiral bude stanovovať výšku poistného pre povinné zmluvné poistenie na základe analýzy facebookového správania žiadateľov. Zatiaľ len pre začínajúcich vodičov, u ktorých nemá dostatok údajov o tom, ako si počínajú za volantom. Väčšiemu šírenie tohto trendu však bráni samotný Facebook.

Kto píše na Facebooku veľa výkričníkov alebo napríklad často používa silné sebavedomé výrazy ako „nikdy“ alebo „vždy“, ten to pri dohadovaní povinného ručenia môže mať v budúcnosti ťažké. Podľa metodiky Admiralu sa javí ako nevyspytateľný a potenciálne nebezpečný.

Naopak ten, kto pôsobí na sociálnej sieti organizovane – napríklad tým, že si nedohaduje schôdzky s kamarátmi „na popoludnie“, ale napríklad presne „o 15.00“ – môže ušetriť. Podľa Guardianu môže rozdiel činiť takmer 300 eur ročne.


To preto, že u starostlivejšieho vodiča poisťovňa očakáva, že bude aj jazdiť bezpečnejšie a spôsobovať menej škôd.


Česká poisťovňa Allianz, ktorá nedávno prišla s novinkou vo forme nacenenia povinného ručenia podľa najazdených kilometrov, týmto smerom vykročiť neplánuje. Napriek tomu podľa hovorcu Václava Bálka v Allianz z času na ča

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.