Rekordný. Taký prívlastok má minuloročný predaj vozidiel v Európe. Celkovo sa na starom kontinente predalo vyše 15 miliónov nových automobilov, čo predstavuje oproti dovtedy rekordnému roku 2015 medziročný nárast 6,5 percenta.
Niektoré značky toto percento vysoko prevýšili, iné sa, naopak, ocitli v mínuse. „Každý trh je špecifický. Aj keď sme v Európskej únii, tak legislatíva je rôzna. Podobne trh v jednotlivých krajinách je ovplyvňovaný rôznymi faktormi počnúc geografickými podmienkami a končiac prevažujúcim vkusom,“ vysvetľuje nárast či pokles predajnosti jednotlivých značiek generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky Ján Pribula.
Podľa neho práve kombinácia týchto faktorov s rôznou úspešnosťou značky pri jednotlivých modeloch spôsobuje výkyvy na trhu a v pozíciách v rebríčku obľúbenosti.
V galérii si pozrite najväčších skokanov medzi automobilkami a tých, ktorým sa darilo najmenej.