potraviny, nakupovanie, pandémiaTASR
StoryEditorDrahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.
Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.
Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-03 08:22:49 - Feat.: - Title: Miera inflácie v Turecku sa ďalej zvyšuje, v apríli sa vyšplhala takmer na 70 percent
02 - Modified: 2024-05-01 14:09:00 - Feat.: - Title: Priemerná mesačná mzda v potravinárstve vzrástla. Vlani stúpla na 1 372 eur
03 - Modified: 2024-04-30 18:38:26 - Feat.: - Title: Údaje o inflácii posilňujú dôveru v redukciu úrokov začiatkom júna, hlási predstaviteľ ECB Villeroy
04 - Modified: 2024-04-30 07:26:24 - Feat.: - Title: Spomaľovanie inflácie brzdia v súčasnosti najmä ceny služieb. Náklady prenášajú do cien, tvrdia analytici NBS
05 - Modified: 2024-04-30 18:00:00 - Feat.: - Title: Centrálne banky majú problém, keď sa svet mení