StoryEditor

Výdaje na reklamu výrazne porastú

25.10.2005, 00:00
Autor:
ČTKČTK
Výdaje na reklamu sa v celom svete výrazne zvýšia, čo bude do značnej miery zásluha rozvíjajúcich sa trhov. Vývoj naznačuje, že konzumný spôsob života známy z Ameriky a ďalších vyspelých krajín sa rozmáha v celom svete, od Brazílie cez Rusko a Saudskú Arábiu až po Indonéziu. Nápisal to denník Financial Times

Výdavky na reklamu sa v celom svete výrazne zvýšia, čo bude do značnej miery zásluha rozvíjajúcich sa trhov. Vývoj naznačuje, že konzumný spôsob života známy z USA a ďalších vyspelých krajín sa rozmáha v celom svete, od Brazílie cez Rusko a Saudskú Arábiu až po Indonéziu. Napísal to denník Financial Times
Napríklad spoločnosť ZenithOptimedia tvrdí, že práve vývoj na rozvíjajúcich sa trhoch ju prinútil zvýšiť tohtoročný odhad rastu výdavkov na reklamu na 5,2 percenta, kým v júnovej správe rast výdavkov odhadovala na 4,7 percenta. Celkové výdavky tak tento rok dosiahnu 406 miliárd dolárov (15,8 bilióna korún).
Najviac sa na raste výdavkov na reklamu budú aj naďalej podieľať Spojené štáty, avšak najmä vďaka svojej veľkosti a rozvinutému obchodu, než kvôli dynamike rastu. V USA by sa výdaje na reklamu v tomto roku mali zvýšiť približne o 5,9 miliardy dolárov, uvádza sa v štúdii ZenithOptimedia.
Na ďalších šiestich miestach rebríčka, ktoré k rastu výdajov na reklamu prispejú najviac, sú Brazília, Rusko, India, Čína, Saudská Arábia a Indonézia. Všetky tieto krajiny sú z kategórie rozvíjajúcich sa trhov a dve posledné dokonca patria do moslimského sveta.
Prvých šesť krajín po USA z hľadiska rastu výdavkov na reklamu v tomto roku zabezpečí zhruba tretinu výdavkov na celom svete. Zistenie tak oponuje obavám zástupcov reklamného odvetvia, že kvôli politike Bieleho domu v Iraku a ďalších krajinách sa môže zvyšovať odpor proti americkému spôsobu života. To údajne môže mať nepriaznivé dosahy na výdavky na reklamu.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. máj 2024 12:39