StoryEditor

Matka trnavského Stellantisu: Brusel ohrozuje kvalitu áut aj pracovné miesta

02.12.2021, 23:00
Obrovské investície do elektromobility sa podľa konzultačnej spoločnosti Alixpartners nemusia výrobcom nikdy vrátiť. Vysoké náklady si pritom vypýtajú svoju daň na pracovných miestach, kvalite či výslednej cene vozidla.

O elektromobilite sa intenzívne hovorí už viac ako desaťročie. Je známe, že výrobcov bude stáť miliardy, že bude zrejme na linkách potrebných menej pracovníkov aj to, že zákazníci si budú musieť najprv zvyknúť na nabíjanie či dojazd. Nikdy však neboli kroky jednotlivých výrobcov také dôležité ako v týchto mesiacoch. Automobilky sa totiž budú musieť do roku 2030 zmestiť do prísnych emisných limitov nastavených Bruselom. Životný cyklus jedného modelu je zhruba šesť rokov, a preto ak ich chcú splniť, musia masívne investovať už teraz.

Carlos Tavares, šéf jedného z najväčších producentov na svete Stellantis potvrdil, že vlády a investori síce tlačia na prechod na elektromobilitu, ale náklady sú za hranicami toho, čo môže automobilový segment ako taký uni...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-03 13:14:57 - Feat.: - Title: Čínske automobilky podľa Bruselu neposkytli dostatok údajov na preverenie dotácií, môžu čeliť clu 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-29 07:12:03 - Feat.: - Title: Európsky automobilový priemysel upozorňuje na hroziaci nedostatok nabíjacích staníc v Únii 04 - Modified: 2024-04-26 14:19:41 - Feat.: - Title: Regulátori v USA vyšetrujú úpravu asistenčného systému pri vozidlách Tesla 05 - Modified: 2024-04-26 17:30:00 - Feat.: - Title: Brusel tlačí na optiku, 5G a stropuje ceny. Spôsobí lacnejšie hovory či SMS u našich operátorov?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. máj 2024 19:48