StoryEditor

Úroky z reklamy bežný klient od banky nedostane

03.07.2006, 00:00
Autor:
TASRTASR

Marketingové úrokové sadzby pre hypotekárne úvery, ktoré používajú banky pri propagácii svojich hypoték, bežný klient nedosiahne.
Ako informovala Miroslava Mitková zo spoločnosti Hypocentrum, propagované úrokové sadzby pod štyri percentá získajú len vybraní klienti po splnení určitých podmienok. Väčšinou musí ísť o dostatočne bonitného a pre banku dôležitého zákazníka, alebo je zábezpeka úveru viacnásobná, prípadne sa úrok týka len prvého roku od poskytnutia úveru. Určité zvýhodnenie môže získať tiež manželská dvojica alebo zamestnanec významnej spoločnosti. Naopak, znevýhodnení sú tí, ktorí chcú prefinancovať sto percent ceny nehnuteľnosti alebo využijú úver bez dokladovania účelu alebo príjmu. "Variabilná úroková sadzba na hypotekárne úvery je v súčasnosti v priemere päť percent, fixovaná sadzba na jeden rok je 4,8 percenta a na päť rokov 5,2 percenta," povedala Mitková. Oproti minulému roku variabilné sadzby a ročné fixovanie stúplo o pol až jeden percentuálny bod.
Podľa skúseností spoločnosti Hypocentrum je 80 percent žiadateľov o úver vo veku 25 až 35 rokov a priemerná dĺžka trvania úverového vzťahu je dvadsať rokov. Priemerná výška čerpaného úveru v Bratislave dosahuje dva milióny korún, pričom stúpla z minuloročných 1,7 milióna. "Na vidieku, kde sú ceny nehnuteľností nižšie, adekvátne sú nižšie aj hypotekárne úvery," povedala Mitková. Až 70 percent klientov Hypocentra uprednostňuje fixáciu úrokovej sadzby na jeden rok.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. máj 2024 07:29