Na snímke zľava splnomocnenkyňa vlády pre iniciatívu „One Belt One Road“ Dana Meager, veľvyslanec Číny Lin Lin a minister dopravy a výstavby Árpád Érsek počas slávnostného privítania prvého nákladného vlaku.TASR
StoryEditor

Veľvyslanec: Vlaky budú cez vás len prechádzať

18.04.2018, 00:00
Lin Lin tvrdí, slovenský trh je na konečnú zastávku pre nákladne vlaky malý.

Pravidelné nákladné vlaky z Číny s konečnou stanicou na Slovensku chodiť nebudú. Dôvodom je slovenský trh a ekonomicky výhodnejšie trasy. Plánované príchody dvakrát týždenne tak padli.


Len „cez“
„Slovensko sa zatiaľ nedá považovať za konečnú stanicu,“ hovorí pre HN čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin. Podľa neho je naša krajina malým trhom. Maďarská Budapešť, či nemecký Duisburg, kde nákladné vlaky väčšinou končia, sa totiž ekonomicky „oplatia“ viac. „Preto si myslím, že pri budovaní nákladnej trasy vlakov medzi Čínou a Európou môže Slovensko zo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-29 14:00:00 - Feat.: - Title: Aplikácia, ktorú potrebuje každý študent. Vďaka nej zistíš, na ktoré vlaky sú už bezplatné lístky vypredané 02 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 03 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 04 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 05 - Modified: 2024-03-28 21:44:44 - Feat.: - Title: Grécky parlament zamietol návrh na vyslovenie nedôvery vláde po vlakovej nehode. Mala manipulovať vyšetrovanie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 17:29