Slováci nakupujú touto formou prevažne nové veci. Približne pätina oslovených nakupuje okrem nových aj použité veci.
Najčastejším predmetom nákupu cez internet sú rôzne veci pre potešenie. Okrem toho Slováci nakupujú cez internet oblečenie, elektroniku, ojazdené autá a ďalšie tovary a služby.
V Nemecku využíva nákup cez internet takmer polovica obyvateľov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v januári a vo februári tohto roku zrealizovala spoločnosť Enigma GfK. Aktuálne tak nakupuje cez internet viac ako 25 miliónov Nemcov, čo je 46 percent celej populácie vo veku od 14 do 69 rokov.
K faktorom, ktoré podporujú fenomén nakupovania cez internet vo vyspelých krajinách, patrí dynamický životný štýl obyvateľov, vysoká internetizácia a dostatočne vyspelý virtuálny trh tovarov a služieb.
Nakupovanie cez internet | |
Iba raz | 2,30% |
Niekoľko krát | 2,50% |
Často | 0,60% |
Nikdy | 94,70% |
Zdroj: GFK, TASR | |
Čo nakupujeme cez internet | |
Dovolenky, zájazdy | 6 |
Športové doplnky | 6 |
Zábava | 6 |
Bytové doplnky | 6 |
Ojazdené autá | 9 |
Elektronika | 10 |
Oblečenie | 23 |
Veci pre potešenie | 34 |
Zdroj: GFK, TASR |