Súťaž o modernizáciu žilinského železničného uzla je plná pripomienok.TASR
StoryEditorBitka o Žilinu. V megatendri dostali železnice len dve tesné ponuky stavebných gigantov
Súťaž na modernizáciu železničného uzla v Žiline naráža na prvé úskalia. Tender komplikujú pripomienky aj námietka.
Vlaky cez Žilinu dnes chodia rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu, po novom by to malo byť až 120. Aj to má byť jeden z benefitov, ktorý mestu sľubuje veľká modernizácia dôležitého železničného uzla. Súčasťou obnovy má byť aj dobudovanie zriaďovacej stanice Žilina-Teplička.
Železničiari vyhlásili megatender ešte vlani v októbri s tým, že konečnú hodnotu diela odhadovali na 354 miliónov eur. Podľa informácií HN sa o lukratívnu stavbu dnes uchádzajú iba dve združenia. Strabag s Euroviou ponúkli cenu 323 miliónov eur. Širšie zdru...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi
02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje
03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť
04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur