StoryEditor

Tretina koľají je zanedbaná. A peniaze sú v nedohľadne

29.12.2020, 23:00
Železničné trate na Slovensku sú v čoraz horšom stave. Na opravu dostali železničiari tento rok menej.

Spomaľovanie, zastavovanie v strede poľa či húštiny. To všetko je dobre známe cestujúcim vlakom medzi Šuranmi a Hronskou Dúbravou. Ide o trať, ktorá je súčasťou južného prepojenia dvoch najväčších slovenských miest. Maximálnou rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu sa však preveziete ani nie na polovici 108-kilometrového úseku. Na zvyšku to nedovoľuje zlý stav koľají. Aby však nedoško k omylu – na Slovensku nejde o žiadnu výnimku. Z celej infraštruktúry je až 35 percent tratí zanedbnaných. V absolútnom vyjadrení 1 200 kilometrov.


Stámiliónový dlh
Problém jasne vidieť len na kľúčovom severnom spojen...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-24 10:42:15 - Feat.: - Title: Od soboty budú opäť premávať vlaky v úseku Prešov-Šarišské Lúky-Bardejov 02 - Modified: 2024-05-24 04:17:30 - Feat.: - Title: Vlaky zadarmo majú študenti a penzisti už desať rokov. Železnice prvýkrát dobehli zárobky z tohto obdobia 03 - Modified: 2024-05-22 05:47:38 - Feat.: - Title: Tunel Považský Chlmec bude pre jarnú údržbu uzavretý 04 - Modified: 2024-05-24 08:52:54 - Feat.: - Title: Máte paniku z pokazeného semafora? Overte si v kvíze, ako rozumiete pokynom policajtov na križovatke 05 - Modified: 2024-05-24 08:55:48 - Feat.: - Title: Vlaky na kľúčových tratiach budú modernejšie. V hre sú aj nové spoje do Rakúska a ďalších krajín
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. máj 2024 10:15