StoryEditor

Nie je z čoho. Nákladné vlaky ostali bez pomoci

24.02.2021, 23:00
Odľahčenie od platobných povinností si v čase covidu pýtali aj železniční dopravcovia. Chýbajúca podpora ich stavia do nevýhody oproti zahraničným konkurentom.

Cestujeme málo a ak áno, tak skôr vlastným autom. V čase covidu je to bezpečnejšie. Sektor hromadnej prepravy osôb preto krváca, obrovské prepady zažívajú autobusy, ale aj vlaky. Štát však na ne myslel a ešte vlani kompenzoval Železničnú spoločnosť Slovensko sumou takmer 50 miliónov. Vyše 40 miliónov sa ušlo aj štátnemu správcovi koľajníc, Železniciam Slovenskej republiky. O svoju časť z koláča však žiadajú aj nákladní dopravcovia. Aj oni pocítili zníženie výkonov a mali problémy s finančnou likviditou. Ešte nepríjemnejšie pre nich je, že sa dostávajú do konkurenčnej nevýhody. V zahraniční sa totiž nákladné vlaky dočkali štátnych ú...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 12:17:43 - Feat.: - Title: Ako na životnú poistku pre dieťa. Čo sa oplatí a čo je zbytočné? 02 - Modified: 2024-05-06 22:00:00 - Feat.: - Title: Štátne dlhopisy sa majú ľuďom ponúkať masovo. Šéf agentúry pre HN prezradil, o akých podmienkach sa uvažuje 03 - Modified: 2024-05-03 10:11:28 - Feat.: - Title: Ak obchodujete s virtuálnou menou, spozornite. Na trh s kryptom má dohliadať Národná banka Slovenska 04 - Modified: 2024-04-25 12:29:07 - Feat.: - Title: Investovať či neinvestovať do zlata? To je otázka 05 - Modified: 2024-04-21 21:52:36 - Feat.: - Title: Šéf novej banky pre HN: Do konkurenčného boja na Slovensku chceme vstúpiť už v januári
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. máj 2024 21:06