StoryEditorMultimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.
Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.
Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.
Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.
Na iné pochy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
02 - Modified: 2024-04-26 17:30:00 - Feat.: - Title: Brusel tlačí na optiku, 5G a stropuje ceny. Spôsobí lacnejšie hovory či SMS u našich operátorov?
03 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel
04 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur
05 - Modified: 2024-04-17 10:14:20 - Feat.: - Title: Fico ide do Bruselu rokovať o jednotnom trhu, Ukrajine a Izraeli. Oznámil aj letnú návštevu Číny