StoryEditor

Šéf RegioJetu vyzval primátora Nitry: Trestné oznámenie na mňa podajte a začnú sa diať veci

28.01.2015, 18:13
Autor:
redred
Radim Jančura chce, aby primátor Nitry a šéf Nitrianskeho samosprávneho kraja podali na neho trestné oznámenie alebo odstúpili zo svojich funkcií.

Len dva dni po tom ako primátor Nitry Jozef Dvonč spoločne so šéfom Nitrianskeho kraja Milanom Belicom oznámili, že stále nepodali trestné oznámenie na šéfa Regiojetu Radima Jančuru za ohováranie, tak šéf českého dopravcu ich obvinil zo zahmlievania. A vyhlásil, že chce, aby trestné oznámenie podali, ale aby odstúpili zo svojich funkcií.

Dvonč s Belicom chceli trestné oznámenie podať začiatkom januára. „My ešte zháňame podklady. Vyvíja sa to v priestore a v čase a padlo tam rozhodnutie Banskobystrického kraja. Takže momentálne všetky možnosti zvažujeme,“ povedal Belica v pondelok.


Prečítajte si aj: Trestné oznámenie na RegioJet sa odkladá. Šéf nitrianskeho kraja zháňa podklady
                             Regiojet má ďalší dôkaz o podivných praktikách v Nitrianskom kraji


Trestné oznámenie sa malo týkať bilbordov spoločnosti RegioJet. Tá si zaplatila bilbordy, na ktorých je mesto Nitra a Nitriansky kraj označený ako región korupcie a klientelizmu. Jančura však kontruje: „Ja som ich neohováral, len som ich obvinil z klientelizmu. Zjavne nie je pre nich jednoduché dokázať opak, prácu v prospech občanov,“ napísal v tlačovej správe šéf spoločnosti Radim Jančura.

Pre HNonline ďalej šéf českého dopravcu dodal, že Belica už cúva a Dvonč váha. „Primátor Nitry Jozef Dvonč reagoval príliš hystericky, keď chcel podať trestné oznámenie a teraz si uvedomil, aké by to mohlo mať pre neho dôsledky. Začalo by sa to riešiť. Musel by som na súde predložiť dôkazy,“ povedal Jančura.

Jančura zopakoval, že o existencii diaľkovej medzikrajskej dopravy rozhoduje len trh, nie politici. Kraje majú právo zasahovať do licenčného konania len pokiaľ na území daného prepravného spojenia (tj. min. dve zastávky na území daného kraja) už existuje iná krajom dotovaná doprava.

Volený politik pracuje v prospech svojich voličov a nie v prospech firiem prisatých na vedenie kraja alebo mesta. Moje obvinenie týchto pánov z klientelizmu znamená hlavne to, že nepracujú v prospech občanov mesta a regiónu. Na odmietnutie udelenia licencie by museli mať reálne dôvody, napr. poškodzovanie záujmov obcí a obyvateľov. Nezávislé prieskumy ukázali pravý opak, občania vítajú naše služby. Svojimi krokmi pri neudelení licencie pracovali v prospech firiem Turancar a Arriva,“ doplnil Jančura v tlačovej správe.

01 - Modified: 2007-02-28 21:06:06 - Feat.: 0 - Title: Sokol rozprával
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy 05 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2024 05:13