StoryEditor

Číňania chcú naliať do legendárnej Hodvábnej cesty miliardy. Vyťaží z toho aj Slovensko

16.06.2016, 00:00
Preprava tovaru železnicou je najlepší kompromis, keďže letecky je ekonomicky nevýhodná a loďou príliš pomalá.

Päťtisíc rokov stará kupecká cesta medzi Áziou, Blízkym východom a Európou ožíva. Číňania sú pripravení naliať do obnovy legendárnej Hodvábnej cesty miliardy eur. Z čínskych investícií pritom vyťaží i východ Slovenska. Jeden z logistických uzlov totiž môže vyrásť práve v Košiciach. „Čínske firmy intenzívne pracujú na obnovení Hodvábnej cesty, ktorá povedie cez Slovensko z Číny až do Európy. Rozvoj projektu momentálne brzdí dianie na Ukrajine, ktoré nevieme ovplyvniť,“ povedal na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNregióny štátny tajomník ministerstva hospodárstva Vojtech Ferencz. Modernizácia železničných tratí a budovanie nových terminálov prines...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 02 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 03 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 04 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 05 - Modified: 2024-03-24 10:59:30 - Feat.: - Title: Šéf exportérov: Prezident má otvárať dvere našim firmám v zahraničí. Doteraz sa to nedialo, sú demotivovaní
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. máj 2024 05:57