OZETA - Miroslava Krausová marketingová riaditeľka , Peter Kočalka výkonný riaditeľPeter Mayer
StoryEditor

Čínsky dovoz trápi domáce textilky. Slováci musia zaujať originalitou

06.06.2017, 00:00
Odevné firmy dlhodobo zápasia s lacným oblečením a napodobeninami z Ázie. Stavajú na bezpečnosť a kvalitu domácej výroby.

Slovenské odevné odvetvie už dlhé roky bojuje s dovozom lacných textílií z Číny. Spotrebiteľské správanie našincov je však ťažké zmeniť. Aj keď sa už Slováci začínajú obzerať po kvalite a bezpečnosti pri výrobe, niektorí stále siahajú po výrobkoch z Ázie. Napriek tomu však domáce značky vidia rastúci záujem o ich produkty.


Rozmach slovenských textilných značiek sa začal na prelome milénia, keď pre ne novovznikajúce obchodné centrá vytvorili priestor. Tradičné značky Ozeta a Slovenka, ktoré na našom trhu existujú desaťročia, sa už dlhodobo stretávajú s problémami. Dôvodom je aj dovoz z Ázie. Príkladom je Ozeta, ktorá v časoch svojho rozmachu zamestnávala okolo päťtisíc ľudí a na našom území mala šesť výrobných závodov. V súčasnosti ostal jediný s 300 zamestnancami. Značka pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-11 13:30:00 - Feat.: - Title: Kybernetická bezpečnosť je pre firmy veľmi dôležitá. Akými spôsobmi sa môžu chrániť? 02 - Modified: 2024-05-09 13:30:00 - Feat.: - Title: Ak firmy nakupujú ubytovanie alebo dopravu, musia postupovať podľa osobitnej úpravy DPH. Koho sa to týka? 03 - Modified: 2024-05-01 08:05:40 - Feat.: - Title: Tržby firiem vlani rástli, ale zisk sa prepadol o vyše desatinu 04 - Modified: 2024-04-26 10:15:55 - Feat.: - Title: Sociálna poisťovňa oznámi poskytnutie úľavy z odvodov firmám do konca apríla 05 - Modified: 2024-04-05 05:53:29 - Feat.: - Title: Pistáciová a čokoládová? Firemné hodnoty nie sú zmrzlina
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. máj 2024 07:32