Morris Laloshi je úspešný muž, ktorý už sedem rokov vedie svoj vlastný biznis, má šesťciferné príjmy a má klientov po celých Spojených štátoch. A to má stále len 20 rokov.
Jeho príbeh začína v Albánsku, kde sa narodil. V rozhovore pre portál Inc.com tvrdí, že jeho otec chcel rodinu dostať do USA. Podarilo sa mu to však až po páde komunistického režimu. "Otec predal štyri reštaurácie a už nikdy sa neobzrel," hovorí.
SEO ako kľúč k úspechu
V roku 2010 založil jeho otec upratovaciu firmu a začal podnikať. Morris mu chcel pomôcť a vytvoril mu webstránku. "Myslel som si, že keď mu vytvorím stránku, zákazníci začnú chodiť. Neprišiel však nikto. Začínal som byť frustrovaný," hovorí Morris.
Svoje úsilie však nevzdal a na Google zisťoval, ako "dostať" zákazníkov na spomínanú webstránku. Čoskoro zistil, akú dôležitú úlohu v dnešnom biznise zohráva SEO. Ide o skratku pre Search Engine Optimization, teda súbor techník a postupov, ktorý vedie k zvýšenej návštevnosti tej-ktorej webstránky.
500 dolárov
"Bolo to úžasné," tvrdí. Po tom, ako teóriu uviedol do praxe, zistil, že pomohol otcovmu biznisu. "Začal prijímať obchody z jeho webstránky," dodáva. Morris začal svoje služby bezplatne poskytovať aj ostatným. Tvrdí, že mu ani nenapadlo, aby mu za to niekto platil.
Keď mu však ktosi povedal, že by mu pokojne zaplatil 500 dolárov, aby mu robil SEO pre webové stránky, spozornel. Narodila sa firma SEO Gyus Inc. Morris si hľadal mentorov, ktorí by ho zasvätili do tajov SEO, dokonca si našiel aj trénera.
Rodina ako motivácia
Úspešne rozbehnutá firma so slušnými obratmi a zákazníkmi po celých USA však nespadla z neba. Začal obvolávať klientov, posielať e-maily a organizovať stretnutia. "Tak som sa dostal k prvým klientom," uviedol.
Od ľudí často dostáva otázky, prečo v 20-tich rokoch netrávi čas hraním hracej konzoly a podobne. Odpoveď je jednoduchá- rodina. "Moji rodičia opustili všetko, aby ma dostali do krajiny, kde ma nič neobmedzuje. Ani môj status imigranta ma neobmedzuje v tom, čo robím najradšej- zarábať peniaze a starať sa o ľudí, ktorých milujem," tvrdí.
Recept na úspech
Úspešne tak borí stereotypy o lenivých mladých ľuďoch.
Aký je jeho recept na úspech? "Musíte sa odovzdať. Keď som založil firmu, tak som sa jej odovzdal. Nerobil som nič iné, venoval som sa len budovaniu firmy. Nezáleží na tom, čo robíte, ak sa plne neodovzdáte, tak to ani nerobte," radí.