StoryEditor

Využite začiatok roka na sprehľadnenie financií

27.12.2011, 23:00
Poradíme vám, čo na začiatku roka nastaviť, aby ste získali lepší prehľad o firme.

Nastavenie procesov a finančného plánu na začiatku roka sa časovo zhoduje s ukončením roku uplynulého. Bojujeme s tým všetci. Ak si však predsa len nájdete trochu času, skúste sa zamerať na

1. Plánovanie a kontrola

Aké sú moje fixné výdavky (nájomné, leasing , poistenie)? Aké sú moje variabilné náklady (výroba, nákup materiálu, nákup tovaru)? Aké sú reálne výnosy, ktoré môžem dosiahnuť ? Plánovanie nákladov, ale aj očakávaných výnosov vás posunie ďalej. Pomôže vám nastaviť sa na očakávaný výnos. V priebehu roka je už potom ďalej dôležité sledovať skutočné plnenie plánu.

Sledovať skutočné náklady a výnosy vám pomôže dobrý účtovník alebo finančný kontrolór. V menších spoločnostiach je to často podnikateľ, majiteľ sám. Dohodnite sa so svojou účtovnou spoločnosťou alebo účtovníkom, určite vám bude vedieť nastaviť informačný systém tak, aby ste sa dostali k relevantným údajom. Investícia do reportu navyše sa vám určite vyplatí.

Dôležitým prínosom sledovania nákladov je aj možnosť úspory. Mimoriadne vás poteší, keď sa vaše náklady znížia z dôvodu poskytnutia zľavy. Rovnako vás, samozrejme poteší, keď sa dostanete nad hodnotu očakávaných výnosov. 

2. Delegujte, podeľte sa o úlohy

Ste podnikateľ, ktorý zastáva v spoločnosti každú pozíciu od riaditeľa spoločnosti cez marketingového, obchodného manažéra až po asistentku?

Nie je čas zamyslieť sa nad veľkosťou vašej firmy a optimalizovať procesy tak, aby ste sa venovali tomu, čo je potrebné? Riadeniu vašej spoločnosti ?

Prepočítajte si na začiatku roku, koľko času sa budete venovať vašej firme a koľko času strávite činnosťami, ktoré vám neprinášajú zisk. Netrávite veľa času operatívou?  Máte dostupné kancelárske priestory? Majú vaši klienti kde parkovať? Nepodpisujete zbytočne vo firme každý dokument ? Nemôže o niektorých otázkach rozhodnúť niekto iný? Toto sú otázky, ktorým sa nevyhnete, ak vaša spoločnosť začala rásť a skôr či neskôr prestanete stíhať všetko.

3. Odmeňte sa

V niektorom z minulých článkov som spomínala, aké je dôležité odmeňovať svojich zákazníkov. Odmeňujte aj seba, ak sa vám podarí znížiť výnosy a zvýšiť príjmy vašej spoločnosti. Odmeňte sa vždy, keď sa vám podarí preraziť na trh s novým nápadom alebo produktom. Vždy, keď sa vám podarí venovať viac času rodine a priateľom.

Michaela Ščepánková
ES-TAX SERVICES spol. s r.o.        www.es-tax.sk

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/firemne-financie, menuAlias = firemne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. máj 2024 02:52